امکان تحقق ائتلاف ائتلاف‌ها در مشهد؟

از این گذشته سایه اتفاق منحصربه فردی که در فضای انتخاباتی تهران رخ داد و منجر به حضور یحیی آل اسحاق در هر سه لیست اصلی انتخابات شد هم بر سر لیست های اتاق مشهد سنگینی می‌کند و از آن مهمتر آنکه چهره هایی نزدیک به سابقه و روحیات آل اسحاق در میان نامزدان مشهدی هم حضور دارند و باید دید باتوجه به لیست باز حداقل دو ائتلاف دیگر اعلام موجودیت کرده، این اتفاق نادر در مشهد هم رخ خواهد داد یا نه.

موضوع دیگری که طی روزهای گذشته محل بحث بوده و محسن خندان دل، عضو شورای مرکزی ائتلاف تصمیم ساز هم درباره آن اظهار نظر کرده بحث حضور زنان در این انتخابات است. خندان دل گفته که از تنها ۵ نامزد زن تائید صلاحیت شده هیچکدام از حوزه بازرگانی نبودند و زن موردنظر آنها برای قرار گیری در لیست از حوزه کشاورزی هم پس از بسته شدن لیست تائید صلاحیت شد و نتیجه قرار نگرفتن هیچ زنی در لیست آنها بود.

در طرف دیگر و با داغ شدن بحث، زنان بازرگان و صنعتگر در تلاش برای تاثیرگذاری اقدام به برگزاری میتینگ انتخاباتی کرده اند و قرار است امروز در محل یک کافه استارتاپی گردهم آیند و تبادل نظر کنند. بنابر اخبار واصله احتمال اینکه زنان هم لیستی مجزا تهیه کرده و ارائه دهند وجود دارد، هرچند این موضوع احتمالا نیازمند تعداد افراد تائید صلاحیت شده ای از دو حوزه صنعت و بازرگانی دارد.

اما آخرین خبر روز سوم هم این بود که کلیپی صامت از تیزر گروهی دوره گذشته نامزدان ائتلاف تصمیم ساز در یک شبکه اجتماعی پخش شد که صداگذاری روی آن نشان می‌داد تهیه کننده کلیپ با دیدگاه‌های آن‌ها مخالف است و با اضافه کردن قسمتی از صحبت های رئیس اتاق ایران در حضور رئیسی، درحالیکه شافعی از شرایط اقتصاد کشور و ناتوانی تصمیم گیران در‌عین ظرفیت‌های بالای اقتصاد گلایه می‌کند، نتیجه گرفته بود که نامزدان مورد نظر در انجام برنامه هایشان موفق نبوده اند.

به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شویم که می تواند نتیجه نهایی را تعیین کند. از جمله همایش تصمیم سازان که احتمالا با حضور غلامحسین شافعی هم همراه خواهد بود و صحبت های رئیس اتاق ایران در این جلسه شنیدنی است. ایام به کام!