ابراهیم رضازاده افزود: بعد از حوزه کارگران ساختمانی بخش صنعت و کارگاه های صنفی بیشترین حوادث را داشته اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۵۱ حادثه ناشی از کار در خراسان رضوی رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این تعداد طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

رضازاده افزود: عمده دلیل بروز حوادث ناشی از کار، عدم نظارت کارفرما بر نحوه انجام کار و استفاده از وسایل ایمنی است اما بعد از این موضوع در حوزه حوادث ساختمانی، گودبرداری غیراصولی و سقوط از ارتفاع ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی بیشترین عامل بروز سوانح است.

وی کارگاه های حوزه ساختمانی، معدنی و جایگاه های سی.ان.جی را جزء سه ردیف نخست کارگاه های پرخطر در خراسان رضوی برشمرد و گفت: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار برای بازرسی از کارگاه ها برنامه های ادواری سالانه ای تدوین و تعداد بازرسی ها هدفمند و متمرکز شده است.

رضازاده افزود: فعال سازی کمیته های فنی، تشکیل کمیته حفاظت ایمنی و استقرار مسوول ایمنی در کارگاه های پرخطر از دیگر برنامه هایی است که برای کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه های مزبور دنبال می شود. جامعه کارگری خراسان رضوی ۲۷ درصد از جمعیت استان را شامل می شود که عمده آنها با جمعیت ۳۷۰ هزار نفر در واحدهای اقتصادی دارای بیش از ۵۰ نفر نیروی انسانی فعالیت دارند.