آدرس باشگاه میلیاردی‌ها در بازار املاک
در تهران آپارتمان‌هایی وجود دارد که قیمت آنها حداقل 5 برابر یک آپارتمان معمولی مورد استفاده اغلب ساکنان این شهر، ارزش دارد. در حال حاضر کسانی که در دهک‌های میان‌درآمدی قرار دارند و دنبال یک آپارتمان با متراژ نه خیلی بزرگ و نه خیلی جمع‌وجور می‌گردند، اگر حدود 200 میلیون تومان پول پس‌انداز کرده باشند می‌توانند صاحب خانه‌ای با متراژ 60 تا 70 مترمربع را شوند. قیمت چنین آپارتمان‌هایی مترمربعی حدود 5/2 تا 3 میلیون تومان برآورد می‌شود. اما در بالای سر این آپارتمان‌ها یعنی در شمال تهران، به تعداد انگشتان دست «محله گران‌‌قیمت» وجود دارد که در این نقاط حداقل بودجه برای خرید خانه مسکونی باید یک میلیارد تومان باشد.
بنگا‌ه‌های مسکن این نقاط را جزو «باشگاه میلیاردی‌های بازار املاک» عنوان می‌کنند و می‌گویند: در این باشگاه آپارتمان‌هایی با شرایط خاص و برای افراد خاص با قیمت‌های فوق‌العاده خاص وجود دارد که حداقل قیمت فروش آنها یک میلیارد تومان است. در باشگاه‌ املاک میلیاردی، مساحت آپارتمان‌ها از ۳۰۰ مترمربع شروع می‌شود و حداقل تعداد اتاق خواب در این آپارتمان‌ها ۴ اتاق است. همچنین آپارتمان‌های میلیاردی هرکدامشان حداقل دو پارکینگ دارند و انباری هرکدامشان ابعادی معادل یک واحدمسکونی -۶۰ مترمربع- مساحت دارد. در این آپارتمان‌ها فضا به قدری زیاد است که دلال‌ها برای فروش آنها به راحتی امکانات رفاهی آنها را تبلیغ می‌کنند. خیابان‌هایی از سه محله‌ زعفرانیه، الهیه و فرشته، بیشترین آپارتمان‌هایی که قیمت آنها بالای یک میلیاردتومان است را دارند. در این محله‌ها، همه این آپارتمان‌ها توسط آرشیتکت‌های معروف و دارای برند، ساخته شده است؛ طوری که خریداران این املاک اگر هویت سازنده را نشناسند، تمایلی به خرید از خود نشان نمی‌دهند.
ویژگی این آپارتمان‌ها عبارت است از: پذیرایی حداقل 200 متری، سوئیت 50 تا 60متری، فضای سبز و مشجر در حیاط، حداقل یک استخر فول اختصاصی و بالاخره یک تراس وسیع با نمای ابدی! منظور از نمای ابدی، عدم محدودیت دید در تراس است به این معنی که جلوی تراس این آپارتمان‌ها، ساختمان دیگری وجود ندارد و شهر از داخل تراس کاملا قابل مشاهده خواهد بود. بنگاه‌های املاک قیمت فروش آپارتمان‌هایی با این ویژگی را حداقل مترمربعی 5 میلیون تومان اعلام می‌کنند. این آپارتمان‌ها معمولا در داخل مجتمع دارای آسانسور اختصاصی نیز هستند. حتی برخی از املاک عضو باشگاه میلیاردی‌ها، به صورت مبله‌شده خرید و فروش می‌شوند. در برخی دیگر از مجتمع‌های مسکونی واقع شده در سه محله الهیه، زعفرانیه و فرشته، موقعیت قرار گیری آپارتمان‌های میلیاردی درست یک طبقه پایین‌تر از پنت‌هاوس ساخته شده در مجتمع است. این آپارتمان‌ها دارای سیستم‌های هوشمند ساختمانی هستند یعنی گرمایش و سرمایش ساختمان و تجهیزات برقی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی آنها با برنامه‌ای که رایانه ساختمان آن را تحت کنترل دارد، کار می‌کنند. ساکن آپارتمان می‌تواند از طریق رایانه ساختمان، زمان خودکار فعالیت تجهیزات را هدایت کند. به عنوان مثال، آب شرب داخل ساختمان فقط در ساعت‌هایی که رایانه فرمان می‌دهد، گرم می‌شود و در ساعات شب که ساکن آپارتمان استفاده‌ای از سرویس‌های بهداشتی ندارد، درجه حرارت آب‌شرب داخل لوله‌ها در کمترین دمای ممکن آب‌گرم، تنظیم می‌شود.
براساس این سیستم هوشمند، وسایل آشپزخانه کاملا بصورت خودکار فعالیت می‌کنند. مثلا ساکن آپارتمان می‌تواند تنظیم کند کتری آب مخصوص صبحانه سر ساعتی مشخص در صبح، با روشن شدن خودکار اجاق‌گاز یا اجاق برقی، گرم شده تا به محض بیدار شدن اهالی منزل، چای روی میز صبحانه آماده نوشیدن باشد. یک نمونه از این نوع آپارتمان‌ها در خیابان الهیه با متراژ ۳۰۶ مترمربع و ۴ اتاق خواب، با سه پارکینگ مترمربعی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هفته گذشته به فروش رسید. ویژگی منحصر به فرد دیگری که آپارتمان‌های عضو باشگاه میلیاردی‌ها دارند، سقف بلند آنها است. ارتفاع استاندار دیوارها در واحدهای مسکونی حداکثر ۳ متر است اما در این آپارتمان‌های فوق لوکس، ارتفاع از ۵/۳ متر شروع می‌شود و تا ۵ متر نیز ادامه پیدا می‌کند. نمونه دیگری از این آپارتمان‌ها شامل یک واحدمسکونی ۳۲۰ متری در خیابان ولنجک است که در طبقه زیر پنت‌هاوس مجتمع قرار دارد و قیمت فروش آن مترمربعی ۵/۷ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین لوکس‌ترین آپارتمان در این باشگاه که همه امکانات قابل تصور در آن وجود دارد در فرمانیه آماده فروش است و قیمت آن مترمربعی ۱۲ میلیون تومان اعلام شده است. این آپارتمان ۴۱۰ مترمربع مساحت مفید دارد و دارای یک سوئیت اختصاصی است.
همچنین در این آپارتمان فوق‌لوکس آشپزخانه به سبک یکی از مدل‌های مشهور خارجی در حوزه طراحی ساختمان، ساخته شده و هزار مترمربع لابی با ارتفاع 8 متر ویژگی منحصر به فرد این ملک است. در این آپارتمان پد هلیکوپتر نیز برای فرود بالگرد وجود دارد و آبشار معلق هم در قسمت مشاع ساختمان تعبیه شده است.