آلبوم تصویری  لوریس چکناواریان و شهرام ناظری
شهرام ناظری و لوریس چکناواریان چند سال پیش با ارکستر 150 نفری ارمنستان درسالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفتند واجرایی زیبا و به یادماندنی را به نمایش گذاشتند.حالا همان اجرا بعد از چند سال در قالب یک DVD روانه بازار شده است. البته قرار بود این اثر خیلی زودتر، همراه با مجموعه آثار چکناواریان در قالب 20 لوح فشرده به دست علاقه‌ مندان برسد، اما آن‌طور که حمید اسفندیاری مدیر عامل انتشارات «باربد» گفته به خاطر وسواس شهرام ناظری این اتفاق نیفتاد وحالا بعد از گذشت چند سال منتشر شده است. انتشار این آلبوم ازآن رومی تواند مهم باشد که هم شهرام ناظری از چهره‌های جدی و تاثیرگذار و پرطرفدار موسیقی ایرانی است و هم چکناواریان موزیسینی کاربلد که تاکنون بیش از 75 اثر شامل سمفونی، اپرا، موسیقی مجلسی، کنسرتو برای پیانو و... را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین درساخت موسیقی فیلم هم یکی از حرفه‌ای‌های این کار است و برای 45 فیلم موسیقی نوشته است.
ترکیب این دو هنرمند که هرکدام شیوه‌ای جداگانه را دنبال می‌کنند ازآن اتفاق‌هایی است که تنها گاهی می‌افتد. البته قبل از انتشار رسمی این اثر، سی دی قاچاق این آلبوم به شکل گسترده‌ای در بازار توزیع شده بود. شاید همین پدیده ناخوشایند که درسال‌های اخیر آسیبی جدی را بر پیکره پخش و توزیع آلبوم‌ها و فیلم‌ها واردکرده، ‌این بار هم تا اندازه‌ای روی فروش و استقبال مخاطبان تاثیر بگذارد.هرچند مخاطبان حرفه‌ای سعی می‌کنند آثار مورد علاقه شان را به صورت اورجینال تهیه کنند تا کلکسیون‌هایشان شکل زیباتری به خود بگیرد. آلبوم تصویری اجرای ارکستر فیلارمونیک ارمنستان با رهبری لوریس چکناواریان و خوانندگی شهرام ناظری شامل قطعاتی با اشعار فارسی و کردی است که برای اجرا با ارکستر فیلارمونیک تنظیم شده است.
در تنظیم این قطعات تلاش شده حس و حال موسیقی ایرانی در قالب موسیقی بین‌الملل حفظ شود.
البته چکناواریان سال‌ها قصد داشت قطعاتی از موسیقی ایران را برای ارکستر تنظیم و اجرا کند.به همین خاطر با توافقی که با شهرام ناظری داشت این فرصت برایش فراهم شد. او ازهمکاری صبا شهرام ناظری خوشحال است و تجربه خوبی را گذرانده. به باور این آهنگساز تسلط و تخصص ناظری در موسیقی ایرانی است، اما توانایی اجرای او در ارکستر هم بسیارلذت بخش است.