زمان مناسب برای این برنامه نیمه دوم بهار است، آن هم با مشاهده دقیق وضعیت هوا.
برای رسیدن به اردبیل دو مسیر وجود دارد: یکی مسیر قدیمی آن است که اگر تعداد مسافر به حد کفایت نرسد، برای پر کردن اتوبوس از این مسیر استفاده می‌شود و مسیر دیگر از جاده جدید و زیبای سرچم که فاصله تهران تا اردبیل را با دو ساعت کاهش به ۸ ساعت می‌رساند. - اگر فصل مناسبی برای سفر انتخاب کنید، می‌توانید برنامه را از دریاچه سوها( در نزدیکی نیارق) آغاز کنید و از زیبایی‌های این دریاچه نیز بهره‌مند شوید.
اگر بخواهید می‌توانید این برنامه را با صرف هزینه بیشتر و به‌صورت گردشگری نیز این برنامه را برگزار کنید. به این صورت که خود را از لوندویل به کوته‌کومه برسانید و از کوته‌کومه مسیر 7 کیلومتری سربالایی تا آبشار را پیاده طی کنید یا از کوته‌کومه با ماشین شاسی ‌بلند تا روستای نزدیک آبشار بروید، همان‌طور که گفتم از این روستا تا آبشار نیز حدودا 1 کیلومتر راه است.
در روستای کوته‌کومه مجموعه آبگرمی وجود دارد. این مجموعه شامل یک حوضچه آبگرم کوچک و ۳ دوش حمام است. دو ساختمان در مجاورت هم، یکی برای آقایان و یکی برای خانم‌ها وجود دارد. قیمت استفاده از این ‌مجموعه برای هر نفر ۳ هزار تومان است و به شرط خلوت بودن محدودیت زمانی نیز ندارد. همچنین ماشین‌های کرایه‌ای در این روستا وجود دارد که در مسیر کوته کومه- لوندویل- آستارا تردد می‌کنند. کرایه هر ماشین( پراید یا پیکان) از کوته‌کومه تا لوندویل ۸ هزار و تا آستارا ۱۵ هزار تومان است.
گفتنی‌ است با اینکه بیش از 70 درصد مسیری که پیمودیم راه پاکوب بود، اما محتمل است که راه دیگری نیز برای رسیدن به آبشار وجود داشته باشد. قبل از اجرای برنامه نیز ترک جی‌پی‌اس دیگری برای این مسیر از سایت wikiloc گرفته شده بود، اما از آنجا که این ترک نیز قسمت‌هایی از مسیر را از بستر رودخانه در بالای آبشار ادامه داده و قسمت‌هایی از آن نیز همراه با آزمون و خطا است به نظر می‌رسد که آنها نیز مسیری ماجراجویانه و نه مسیر اصلی را پیموده باشند. همچنین در این منطقه راه‌های پاکوب بسیاری وجود دارد که مورد استفاده دامداران و افراد محلی قرار می‌گیرد و باید مواظب باشید که شما را گمراه نکنند.