برگزاری اولین همایش راهبردی توسعه گردشگری در مشهد
ایسنا-رییس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: اولین همایش بین‌المللی علمی و راهبردی « توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و چشم‌اندازها»، 26 الی 28 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود. دکتر مژگان عظیمی هاشمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این همایش که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، با مشارکت دانشگاه‌ها، وزارت‌خانه‌های مربوط، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه است.
وی ادامه داد: وبسایت این همایش تا به حال ۴۰۰ مقاله و ۱۴۰ هزار بازدیدکننده را دارا بوده‌ است و امیدواریم در قالب دو روز برگزاری این همایش، سند راهبردی چالش‌ها و توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران آماده شود.
رییس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی تصریح کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در حوزه فناوری و تجاری‌سازی «نرم» که ستاد فناوری نرم هم در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده‌است، گام‌های مثبتی برداریم.وی عنوان کرد: کتابخانه ایجاد شده در محل پژوهشکده نیز با ساختار جدید افتتاح شده‌‌است که ظرفیت 10 هزار جلد کتاب را داراست؛ امیدواریم بتوانیم این کتابخانه را به کتاب‌های تخصصی در زمینه گردشگری مجهز کنیم.
عظیمی هاشمی اظهار کرد: در مجموعه جدید، بحث تجاری‌سازی دانش در حوزه پژوهشی نیز مستقر شده‌است و سه گروه پژوهشی جدید در پژوهشکده گردشگری فعالیت خود را در حوزه « توسعه و برنامه‌ریزی منطقه‌ای»، « اقتصاد، مدیریت شهری» و «علوم اجتماعی» متمرکز کرده‌اند.
رییس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی بیان کرد: در پژوهشکده گردشگری در حدود 380 طرح پژوهشی کارفرمایی به انجام رسیده‌است.وی اضافه کرد: طرح «تدوین سند آمایش استان»، «تدوین سند اشتغال»، سند «توسعه صنعت» و «طرح توسعه زیارت در سه سند راهبردی توسعه کمی و کیفی» عمده سند‌های راهبردی هستند که به سفارش استانداری خراسان رضوی و وزارت کار به انجام رسیده‌است.