دنیای اقتصاد- رئیس هیات‌مدیره مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران در حال فرار از اصفهان هستند امروز صنعت‌کاران هم‌بار سفر از اصفهان بسته‌اند، اما اگر این مشکلات مطرح می‌شود برای این است که بگوییم دولت ما دردها را می‌دانیم و می‌خواهیم دوشادوشت مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

عبدالحسین سیف الهی در آیین افتتاح مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان، اظهار کرد: این مجمع یک مجمع غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است که هیچ بحث فردی در آن مطرح نیست و قرار نیست در برابر هیچ‌یک از ارگان‌های اقتصادی اصفهان بایستد بلکه فقط می‌خواهد برای اقتصاد کشور چاره‌اندیشی و کمک‌رسانی انجام بدهد. وی افزود: امروز اقتصاد کشور اقتصادی بحران‌زده است و نیازمند یک بررسی جدی است که از دل آن اقتصاد مقاومتی بیرون می‌آید، اما آیا از خود پرسیده‌ایم تاکنون برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌ایم؟ و آیا از خود پرسیده‌ایم واقعاً اقتصاد مقاومتی به چه معناست؟

رئیس هیات‌مدیره مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان ادامه داد: ریاضت اقتصادی در اروپا روشن است و همه آن را می‌شناسند و می‌دانند قرار است چه اتفاقی رخ بدهد، اما آیا مدیران صنعتی، معدنی و توریستی ما تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی دارند؟ اصلاً قالب خود را در این موضوع حساس کشوری پیداکرده‌اند؟

سیف الهی با اشاره به یک‌سالگی برجام گفت: این دستاورد نتایج مثبت و منفی برای کشور داشته، اما همه را که در یک ترازو بریزیم قطعا اتفاقات مثبت برای کشور بیشتر رخ داده است، اما ما می‌خواهیم از این فرصت ایجاد شده چگونه استفاده کنیم؟ اصلاً به آن فکر کرده‌ایم. وی تاکید کرد: وقتی اقتصاد یک کشور در دو دوره سه ماهه با شاخص منفی روبرو شود آنگاه می‌گویند اقتصاد کشور با رکود مواجه است، اما جالب است ما در ایران الان ۱۲ دوره سه ماهه با شاخص‌های منفی روبرو بوده‌ایم و این یعنی سه سال رکود بی‌سابقه که در حال نابودی اقتصاد کشور است. رئیس هیات‌مدیره مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان ادامه داد: بانک‌های کشور امروز ورشکسته‌اند و اگر دولت از آن‌ها پشتیبانی نکند بانک‌ها می‌خوابند. البته امروز ما اینجا جمع شده‌ایم که به اقتصاد کشور و دولت کمک کنیم تا از شرایط امروز خارج شویم.