کالای ایرانی، جزو برترین کالاهای دنیاست
پرویز طاهری، مدیرعامل شرکت لکورینا متولد سال 1350 و لیسانس مدیریت برنامه ریزی، فعالیت خود در حوزه تجهیزات آشپزخانه را در سال 86 و با واردات این محصولات آغاز کرد.
وی با درکی درست از نیازهای کشور و نگاهی علمی، توانست در مدت زمانی کوتاه، محصولات وارداتی را به تولید داخل برساند و امروز لکورینا یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده اجاق گاز و هود است. لکورینا در نمایشگاه صنعت و ساختمان در تیرماه امسال موفق شد نشان کیفیت برتر را از وزیر بازرگانی دریافت کند. به مناسبت نخستین حضور لکورینا در نمایشگاه آشپزخانه با مدیر این مجموعه گفتگویی داشتیم که در زیر می خوانید:

آقای طاهری، لکورینا در طی شش سال چه روندی را پشت سر گذاشته است؟
- ارتقای سطح کیفی و کمی صنعت کشور و مشتری مداری در درجه اول اهمیت در روند کاری ما قرار دارد. از نظر من کالای ایرانی برترین و بالاترین کالای دنیاست. هر صنعتی که با هدف پیشرفت در سطح کشور پیش برود باید کارآفرینی برای هموطنان خود را در مرکز توجه قرار دهد و این مسئله ممکن نیست مگر با رضایت مردم کشورمان. در لکورینا کارشناسان فنی و مهندسی حرفه ای را بکار گرفته ایم و امیدوارم با گسترش روزافزون فعالیت هایمان، بتوانیم مشتریان خود را همچنان راضی نگه داریم.

مختصری از تاریخچه شرکت بگویید
- شرکت لکورینا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ و با واردات اجاق گاز، هود و سینک با همین برند آغاز کرد. پس از دو سال واردات این محصول از کشورهای دیگر، در سال ۸۸ با توجه به تحریم‌های اعمال شده و نیاز کشور به تولید این محصولات، مراحل راه‌اندازی خط تولید اجاق گاز و هود را در داخل آغاز کردیم. در گام اول واردات قطعات به صورت CKD و مونتاژ آن در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت و به تدریج قطعات داخلی را جایگزین قطعات خارجی کرده‌ایم. اکنون اجاق گازهای رومیزی و هود آشپزخانه لکورینا از جمله محصولات پرطرفدار ایرانی در بازار است و تا یک ماه آینده سینک‌های تولیدی لکورینا نیز به بازار عرضه خواهد شد.

محصولات لکورینا چه مزیتی نسبت به محصولات رقیب دارد؟
- لکورینا واژه‌ای است ایتالیایی به معنای «زیبایی». ما با تکیه بر همین واژه از روز اول تولید محصولات متنوع و زیبا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با همین نگاه اکنون در بازار ۱۴ مدل اجاق گاز رومیزی با رویه استیل و ۳۶ مدل اجاق گاز شیشه‌ای در دسترس مشتریان قرار دارد. این درحالی است که امروز اکثر تولیدکنندگان حدود ۱۰ مدل اجاق گاز به بازار عرضه می کنند ولی شرکت ما بالغ بر ۵۰ مدل مختلف اجاق گاز به بازار عرضه کرده است. مدل های ما از نمونه های ایتالیایی الهام گرفته و همین مسئله لکورینا را در برابر مدل های دیگر در اصل زیبایی متمایز می کند.
از سوی دیگر زیبایی از نظر ما تنها زیبایی ظاهر نیست و روی دیگر زیبایی، ارائه کیفیت درخور است. به همین دلیل ما از بهترین مواد و قطعات داخلی و خارجی برای تولید محصولات‌مان استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال، برای تامین ضریب ایمنی بیشتر، شیشه‌های استفاده شده در اجاق گازها از خارج وارد می‌شوند یا ترموکوپل و مگنت‌های موردنیاز را از شرکت معتبر (orkli) در اسپانیا تهیه می‌کنیم. قطعات مورد استفاده داخلی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و معتقدیم محصولات لکورینا، بالاترین کیفیت در میان برندهای موجود در بازار را دارند.
در دیگر برنامه های آینده به زودی اجاق گازهای جدید با دو گزینه اجاق گازهای تایمر دار و اجاق گازهای مجهز به سیستم قطع گاز را به مرحله تولید می رسانیم که این ویژگی می تواند عامل مهمی برای تمایز لکورینا نسبت به حریفان باشد. البته این برنامه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در آیندهای نزدیک این اجاق گازها را وارد بازار می کنیم.

از لحاظ قیمت چطور؟
- قیمت محصولات ما از اغلب برندها پایین‌تر است. در واقع محصولی با قیمت مناسب و البته با بهترین کیفیت را در اختیاز مشتریان می‌گذاریم. کیفیت محصولات ما را نهادهای استاندارد ملی و بین‌المللی نیز تایید کرده‌‌اند. برای مثال گواهی استاندارد ملی ایران، گواهی ISO۹۰۰۱، ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ را دریافت کرده‌ایم.
امروزه در دنیا کشور ایتالیا اولین کشور در عرصه تولید اجاق گاز است. ولی من به جرات می توانم بگویم که اجاق گازهای لکورینا با محصولات ایتالیایی رقابت می کند و ما فقط یک پله تا بهترین تولیدکننده اجاق گاز دنیا فاصله داریم. لکورینا در مقایسه با محصولات مشابه در دیگر کشورهای جهان هم بدون شک میتواند بالاتر از بسیاری از شرکت کنندگان بایستد و نشان های استاندارد و کیفیتی که دریافت کرده ایم سند ادعای ما در این زمینه است.

خدمات پس از فروش محصولات لکورینا به چه ترتیب است؟
- در صورت بروز هرگونه مشکلی برای محصولات لکورینا، این محصولات با محصولی نو جایگزین خواهد شد و گارانتی ما به صورت تعویض است. به همین دلیل تلاش کرده‌ایم آن قدر محصول را با کیفیت تولید کنیم که مشکلی برای آن پیش نیاید که نیاز به تعویض داشته باشد.
در نمایشگاه امسال چه برنامه‌ای دارید؟
- امسال برای نخستین بار است که در نمایشگاه صنعت آشپزخانه شرکت می‌کنیم. در این نمایشگاه اجاق‌های رومیزی به صورت محصول تخصصی و محصول اول لکورینا عرضه و معرفی می‌شود. همچنین هود و سینک به عنوان محصولات دوم و سوم لکورینا به نمایش درآمده‌‌اند.

چه برنامه‌ای برای آینده و توسعه محصولات لکورینا دارید؟
- در مورد اجاق گاز، ما اکنون در فهرست سه تولیدکننده بزرگ کشور قرار داریم. اما جایگاه نخست را برای خود هدف گرفته و امیدواریم این جایگاه را در چند سال آینده از آن خود کنیم. در کنار توسعه این بخش، توسعه تولید هود نیزد مدنظر است. ما در حال حاضر سه مدل هود تولید می‌کنیم که تا پایان سال این تعداد به ۱۵ مدل افزایش خواهد یافت. در بخش سینک نیز همانطور که اشاره شد محصولات تولیدی لکورینا تا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. صفحه این سینک‌ها برای زیبایی بیشتر، از شیشه خواهد بود. لگن نیز از جنس استیل است تا کارایی و زیبایی سینک به حداکثر برسد.

چه برنامه ای برای افزایش تولیدات خود و صادرات آنها دارید؟
- بعد از دریافت نشان کیفیت برتر در نمایشگاه صنعت و ساختمان در تیرماه امسال، نمایشگاه های ساختمانی کشورهای اربیل عراق و روسیه از ما درخواست کردند که در نمایشگاه های خود که در سال جاری برگزار می شود حضور داشته باشیم. ما هر دو پیشنهاد را پذیرفتیم و به زودی صادرات خود را به اربیل، روسیه و امارات آغاز می کنیم. همچنین دارای این پتانسیل هستیم که با مطرح شدن در عرصه بین المللی بزودی فعالیت های صادراتی خود را گسترش داده و برند خود را به عنوان کالای تماما ایرانی در نمایشگاه های بین المللی مطرح کنیم. امیدوارم با ادامه روند مزیت کیفیت برتر بتوانیم نماینده خوبی برای کشورمان در بازارهای بین المللی باشیم.

و حرف پایانی؟
از تمام ، مسئولان ، مهندسان و کارگران و به ویژه هموطنان گرامی که ما را در این امر مهم یاری نمودند تشکر می کنیم و امیدواریم بتوانیم با ارتقای کیفی محصولات خود، رضایت هرچه بیشتر آنان را بدست آوریم.