1- جامعه‌ای حول یک هشتگ قابل اجرا ایجاد کنید: نکته مهم در مورد این استراتژی آن است که می‌تواند در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و پینترست نیز به کار گرفته شود، اما در اینستاگرام نیز کاربرد خوبی دارد و روش کاملی برای جذب مخاطب به سوی برند است. شرکت نایک در مورد کمپین محصولات زمستانی خود به خوبی از این روش استفاده کرد. از زمان آغاز این کمپین در اواسط نوامبر گذشته، هشتگ موسوم به «زمستان خود را انتخاب کن» (#chooseyourwinter) جایگاهی اساسی در اینستاگرام به دست آورد. برندهای کوچک‌تر نیز می‌توانند از این کمپین‌ها به خوبی بهره ببرند.

۲- دلیل خوبی داشته باشید که از ارزش‌های برند شما حمایت ‌کند: برندهایی وجود دارند که در پست‌های خود در اینستاگرام رویکرد منحصر به فردی را در ارتباط با طرفداران خود دنبال می‌کنند. به‌عنوان مثال، سوییت گرین (SweetGreen)، برند محبوبی در عرضه سالاد و سوپ است که مساله تهیه مواد اولیه ارگانیک و محلی از کشاورزان مورد اعتماد را دائما در صفحه خود مورد تاکید قرار می‌دهد.

3- بیش از حد عکس و پست نگذارید: این موضوع یک ممنوعیت بزرگ در اینستاگرام است. اینستاگرام با فیس‌بوک که در آن عکس‌های متعدد را در یک آلبوم فشرده قرار می‌دهند، فرق دارد. وقتی حجم زیادی عکس و مطلب به اشتراک می‌گذارید، طرفداران خود را اشباع می‌کنید و آنها علاقه خود را برای بازدید از صفحه شما از دست می‌دهند.

4- زیبایی‌های برندتان را پیدا کنید: بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند چون محصول جالبی مثل مواد غذایی یا پوشاک تولید نمی‌کنند، پس اینستاگرام برای آنها کاربردی ندارد و آن را کاملا کنار می‌گذارند. مثلا شرکت‌هایی که نرم‌افزار کامپیوتری تولید می‌کنند، معتقدند چه عکس جالبی می‌توانند از محصول خود به اشتراک بگذارند. این موضوع قابل درک است اما شما می‌توانید جنبه‌های جالب دیگری از کارتان را پیدا کرده و به وسیله آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مثلا از یک روز کاری در دفتر کارتان عکس بگیرید یا جشنی که در محل کارتان برگزار کرده‌اید. شرکت جنرال الکتریک چنین کاری انجام داده است. هیچ‌گاه فکر نمی‌کنید توربین‌های بادی جذابیتی برای عکس گرفتن داشته باشند اما این شرکت با تصاویری از دیدگاهش در مورد جهان و معنادار کردن آن برای مخاطب، افراد را جذب کرده است.