فعال کردن واحدهای تعطیل شده  در شهرکهای صنعتی
در این همایش که با همکاری بخش خصوصی برگزار شده بود دکتر سیدابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران و صنایع کوچک و اسدالله ابراهیمی، معاون استاندار تهران به همراه گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران حضور داشتند.

مهندس مظاهری، رئیس شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران به عنوان میزبان این همایش به عنوان اولین سخنران از فرایند انتخاب صنعتگران نمونه استانی با در نظر گرفتن مولفه هایی چون اشتغالزایی، ارزآوری و ... گفت.
او به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعمال معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده برای صنایع انتقالی به شهرکهای صنعتی مصوب از سال مالیاتی 92 خبر داد.
اگرچه مجلس شورای اسلامی از سال ها قبل این معافیت ها را برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای مصوب در نظر گرفته بود اما وجود اختلاف نظر بین سازمان مالیاتی کشور و سایر نهادهای ذیربط موجب شده بود هرگز مجال اجرا پیدا نکند.
به گفته مظاهری اکنون و به لطف تلاش های صورت گرفته از سوی دولت یازدهم امکان اجرای این قانون فراهم آمده است و فعالان صنعتی از سال مالی جاری از مزایای این قانون برخوردار خواهند شد.
نعیم شجاع الدین، رئیس مجمع سراسری شهرکهای صنعتی ایران دیگر سخنران این همایش بود که طی سخنانی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای اجرایی شدن قانون معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی انتقالی به شهرک های صنعتی این تحول را عامل شکوفایی شهرکهای صنعتی دانست.
دکتر تقوی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس هم هست در سخنانی با تاکید بر این که مجلس به دولتهای دهم و یازدهم در مورد اهمال در اجرای درست مفاد قانون هدفمندسازی یارانه ها اخطار داده بود به تلاش خانه ملت برای اجرای دقیق این قانون اشاره کرد.
دکتر طلا نماینده مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: اگر میخواهیم مجموعه اقتصاد خوب پیش برود قوانین باید درست اجرا شود ما معتقدیم تولید کنندگان پیشقراول جنگ اقتصادی هستند و باید همه دستگاه‌ها با تمام توان در جهت حمایت از تولید صنعت و تولیدکننده بکوشند.
حاضران در این نشست از جمله آل اسحاق تصریح کردند تحقق اقتصاد مقاومتی جز در سایه حمایت واقعی از صنایع و تولید میسر نیست و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید در جهت رفع موانع تولید حرکت کرد.
دکتر سیدابریشمی به عنوان متولی شهرک های صنعتی کشور هم در سخنانی تمرکز بر تقویت واحدهای دانش بنیان و تلاش برای فعال سازی دوباره واحدهای تعطیل شده به جای راه اندازی واحدهای جدید را از برنامه‌های در دستور کار سازمان متبوعش عنوان کرد.
در سال های اخیر واحدهای زیادی به دلیل بدهی بانکی یا ناتوانی در تامین مواد اولیه به حال تعطیل درآمده اند که به گفته سیدابریشمی سیاست دولت احیای این واحدها به جای سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت است.