«دنیای اقتصاد» منحصر به فرد است
مصطفی‌هاشمی‌طبا - رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در شرایط فعلی و با توجه به اینکه روزنامه‌نگاری سنتی با پدیده‌ای نوین و رقیبی جدی به نام «روزنامه‌نگاری آنلاین» مواجه شده است، می‌طلبد که روزنامه‌ها به سمت تحلیل اخبار پیش بروند. در این میان روزنامه «دنیای اقتصاد» تقریبا منحصر به فرد است، چراکه مباحث اقتصادی را به‌صورت جامع و کامل با اعداد و ارقامی صحیح منتشر می‌کند و باعث می‌شود کسانی که با مسائل اقتصادی درگیر هستند، نیازهای خود را پیدا کنند. از آنجا که بسیاری از افراد به حضور در بازارهای سرمایه تمایل دارند، «دنیای اقتصاد» این فرصت را برای آنان فراهم کرده که در این زمینه به شکلی مناسب عمل کنند.
گذشته از مطالب اقتصادی، این نشریه در حوزه‌های دیگر هم مطالب متنوعی دارد که خواننده را از جست‌وجو در جای دیگر بی‌نیاز می‌کند.
با این وجود مساله‌ای که به‌صورت کلی درخصوص مطبوعات ایران باید گفت این است که طی سال‌های اخیر متاسفانه خیلی از آنها در اثرگذاری روی مسائل مختلف به اندازه کافی موفق نبوده‌اند، چون از یکسو اغلب رسانه‌ها بنا به مصالح خودشان عمل می‌کنند و از سوی دیگر نیز خیلی از مدیران ما عملکرد انفعالی دارند و به همین دلیل در حوزه‌های اجتماعی تصمیمات اصولی نمی‌گیرند. به‌عبارت دیگر ترس از اصلاح‌گری در مملکت ما زیاد شده است. حالا فرقی نمی‌کند این مدیران از چه طیفی باشند. به نظر من روزنامه شما باید از تئوریسین‌های اقتصاد آزاد برخوردار باشد تا بتواند فضا را برای بسط و گسترش خصوصی‌سازی در ایران هموار کند. این روزنامه می‌تواند از نیروهایی که مبانی پایه اقتصاد را بفهمند استفاده کند تا خروجی کار مطلوب‌تر باشد. ضمن اینکه توصیه می‌کنم به موضوع تولید و صادرات بیشتر توجه کنید.
با توجه به اینکه «دنیای اقتصاد» یک صفحه را هم به مقوله ورزش اختصاص داده، می‌طلبد که در این صفحه ازمطالب اقتصاد ورزش بیشتر استفاده شود چون این موضوع در کشور ما کمتر دیده شده است. البته من چون این روزنامه و صفحه ورزشی آن را مطالعه می‌کنم، می‌بینم که گاهی به این سمت حرکت می‌کنید، ولی شاید مشکل این است که افرادی که شما به‌عنوان کارشناس اقتصاد ورزش به آنها مراجعه می‌کنید، به اندازه کافی در این زمینه تبحر ندارند، چون ما در این بخش با کمبود نیروهای متخصص مواجه هستیم.