9 قدم تا سرپرستی و ایجاد تیمی موفق
مترجم: دلارام حسینیون صاحب کار خود بودن به این معنا نیست که شما با دیگر افراد در ارتباط نیستید و همکاری نمی‌کنید. در حقیقت من نیز به‌عنوان یک کارآفرین برای کسب موفقیت و رسیدن به اهدافم در طول حرفه کاری‌ام مجبور شدم تا گروه‌ها و تیم‌های زیادی را ایجاد کنم. این روزها من و تمام افراد گروهم هر روز در اسکایپ جلسه برگزار می‌کنیم زیرا هرکدام از ما در مناطق گوناگون زندگی می‌کنیم و مجبوریم از این طریق با هم در ارتباط باشیم. بدون وجود آنها من هرگز نمی‌توانستم به آنچه امروزه دست یافته‌ام دست‌ یابم.ساختن یک تیم موفق و پیشرو نقشی حیاتی و کلیدی در موفقیت شما به‌عنوان یک کارآفرین ایفا می‌کند. در این مطلب به چگونگی این امر می‌پردازیم.

به دنبال استعدادهای حقیقی باشید. افرادی را استخدام کنید که از شما باتجربه‌تر، فعال‌تر و هوشیارتر هستند. شاید با خودتان فکر کنید و ترجیح دهید که خود بهترین و باتجربه‌ترین فرد گروه‌تان باشید و به نظرتان این پیشنهاد مفید نباشد اما من این شرایط را پشت سر گذاشته‌ام. باور کنید این امر به نفع شما و اعضای تیمتان و بهبود عملکرد شما خواهد بود.
در هنگام ایجاد یک تیم کوچک به دنبال بازه وسیعی از استعداد‌ها و توانایی‌ها باشید. یکی از نکات بسیار مهم توجه به این امر است که هر کدام از افراد گروه ارائه‌دهنده توانایی و ویژگی جدید و منحصربه‌فردی باشند. این اطمینان خاطر را به افرادتان بدهید که تنها به دنبال فردی مطیع و پیرو حرف خودتان نیستید و برای نظرات آنها نیز ارزش و احترام قائل می‌شوید. حتی زمانی که نظراتشان مخالف حرف شما باشد. افرادی را بیابید که قادر باشند نقطه ضعف‌های شما را جبران کنند.
از وسوسه کنترل بیش از حد جلوگیری کنید. همه افراد نیازمند راهنمایی و مدیریت صحیح هستند. اما هیچ کس دوست ندارد تحت فشار قرار گیرد. هدف نهایی را برای افرادتان معین کنید و به آنها اجازه دهید تا در این راستا خود قدم بردارند و تجربه کسب کنند. ممکن است آنها کار‌ها را به نحوی دیگر و متفاوت از شما انجام دهند اما این موضوع کاملا طبیعی است و حتی شاید در برخی موارد بهتر و مفیدتر نیز باشد.
افرادی را استخدام کنید که به محصولات نهایی شما باور دارند. شما نمی‌توانید به یک کارمند بیاموزید تا اهمیت دهد. اگر آنها از فرصت همکاری با شما خشنود و راضی نیستند آنها را فراموش کنید. افرادی که به معنای حقیقی به شما و اهدافتان ایمان دارند از شما حمایت می‌کنند و سختکوشانه و با تمام وجود برای شما کار خواهند کرد.
این موضوع را درک کنید که افراد مختلف باور‌ها و اهداف گوناگونی دارند. برای برخی پول از اهمیت بالایی برخوردار است برای برخی به رسمیت شناخته شدن. شناخت درست افراد و اهداف بلندمدت آنها در راستای کمک و کسب خواسته‌هایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. این حس مورد اهمیت قرار گرفتن موجب وفاداری صادقانه افراد گروه‌تان نسبت به شما می‌شود.
معیارهایتان را بالا ببرید. همه افراد باید نسبت به آنچه برایش تلاش می‌کنید، آگاهی داشته باشند و برای رسیدن به اهداف و امید‌هایتان از قدرت درک و آگاهی و خصوصا جایگاه یکسانی برخوردار باشند. برای مثال من از ابتدا این امر را برای تمامی افراد گروهم روشن می‌کنم که برای من قبول مسوولیت و جبران سریع یک اشتباه توسط فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این اطلاع‌رسانی را از ابتدا انجام دهید، قدم بزرگی برداشته‌اید و با مشکل یا هیچ‌گونه دلخوری روبه‌رو نخواهید شد. برقراری ارتباطات خوب و درست امری حیاتی برای ایجاد یک گروه موفق است.
محیطی امن ایجاد کنید. همه ما اشتباه می‌کنیم. خندیدن به اشتباهات خیلی بهتر از اشک ریختن برای آنها است. همه ما ضعف‌هایی داریم. اعضای یک گروه موفق از ضعف‌های یکدیگر سوءاستفاده نمی‌کنند، بلکه برای بهتر شدن یکدیگر تلاش می‌کنند. برای ایجاد یک محیط آرام و دوستانه تلاش کنید و وقت صرف کنید. شما برای یک مبارزه مفید و پیروزمندانه به یکدیگر نیاز دارید.
هیچ‌گاه از یادگیری دست برندارید. آموزش افراد گروه‌تان را در اولویت قرار دهید. هنگامی که افراد حس می‌کنند که در حال یادگیری هستند، ارتباط بیشتری با کار‌های خود برقرار می‌کنند. اینگونه می‌توانید افرادتان را در مسیر پربازده‌تری به چالش بکشید.
فراموش نکنید تا موفقیت‌هایتان را به‌عنوان یک گروه جشن بگیرید. موفقیت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در پیش رو دارید. با جشن گرفتن این موفقیت‌ها افرادتان را پرهیجان و متمرکز نگاه دارید و از مسیری که با هم در آن قرار دارید لذت ببرید.