سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری در بخش مددکاری اجتماعی را امری مهم دانست. به گزارش ایسنا- حسین انواری در مراسم اختتامیه سومین همایش «اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی» در توضیح دلایل مهم بودن سرمایه گذاری در حوزه مددکاری اجتماعی عنوان کرد: برای بهبود وضع عمومی مددجویان لازم است تا در حوزه مددکاری روی عواملی از قبیل اعتماد به نفس و پیشگیری از مخدوش شدن آن، احساس آرامش و رضایت‌مندی و ارتقاء ضریب سازگاری در حوزه اجتماعی سرمایه‌گذاری شود. وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری به درستی انجام شود تبلور آن را در حوزه رفتاری شاهد هستیم و بدین گونه بسیاری از استعدادهای نهفته در مددجویان با ترمیم و ارتقا عزت نفس آنها آشکار می‌شود.
انواری به چارچوب‌های موجود برای تحت پوشش قرار دادن مددجویان اشاره کرد و گفت: دو نوع روش تکریمی و ترحمی برای راهنمایی مددجویان وجود دارد که اسلام بر مدل تکریمی تاکید دارد زیرا در این روش فرد ارتقاء و رشد پیدا می‌کند در حالی که در روش ترحمی روند رشد فرد متوقف می‌شود.
وی افزود: برپایه تعالیم اسلام سعی می‌شود تا روش تکریمی را در حوزه مددکاری و مشاوره اجرایی کنیم وبه گفته قرآن، انسان زیباترین مخلوق خداوند است که زیبایی‌‌اش ناشی از کرامت و عزتی اهدایی خداوند است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از خداوند به عنوان مددکار مطلق نام برد و گفت: خدا اولین مددکار است که دیگران را نیز امر به مددرسانی می کند تبعیت از این امر بی‌شک موجب خرسندی خدا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به این امر مددکاری در نظام اسلامی یک تکلیف است نه یک شغل متاسفانه گاهی به این امر به عنوان شغل نگاه می‌شود که این امر موجب صدمات غیرقابل جبرانی به هر دو طرف مددکار ومددجو می‌شود.
انواری ادامه داد: اگر پذیرفته شود در نظام اسلامی مددکاری جزء تکالیف است، می‌توان به راحتی و با استعانت از خدای متعال نشاط و تحرک را در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه سلامت و توانمندی خانواده در گرو به وجود آمدن نشاط است و افزود: اگر هدف مددکاران در امدادرسانی خدمت خدا باشد، نشاط به وجود می آید. فراهم آوردن زندگی مناسب و جاری کردن نشاط در خانواده اقدام بسیار مهمی است که می تواند اصلاح شرایط خانواده را به دنبال داشته باشد.
انواری ادامه داد: کار مددجویان سامان دادن دل‌های غم زده و افسرده است و با این تعریف نقش کمیته امداد دلربایی است.