فولاد مبارکه اصفهان بازوی اصلی توسعه صنعت فولاد کشور
دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به نقش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تولید فولاد کشور و توسعه‌ی این صنعت گفت: این شرکت با توجه به اینکه بیشترین سهم تولید فولاد کشور را به عهده دارد هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ فنی و تکنولوژی و داشتن نیروهای مجرب و خبره، بازوی اصلی ایمیدرو در توسعه و گسترش صنعت فولاد کشور می باشد. ایشان افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی که در زنجیره تولید فولاد کشور انجام داده است با حضور در نقاط مختلف کشور از جمله سنگان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان، این زنجیره تولید را تکمیل نموده که ماحصل آن گسترش و توسعه‌ی صنایع منطقه و ایجاد اشتغال در کشور می باشد.
دکتر کرباسیان در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استان چهارمحال و بختیاری و خریداری نمودن سهام شرکتهای ورق خودرو و فولاد سفیددشت اظهار داشت: همانطوری که اشاره شد فولاد مبارکه اصفهان نقش بسیار ویژه‌ای در تولید فولاد و دانش فنی و تکنولوژی صنعت فولاد دارا می‌باشد و با توجه به نیروهای خبره و با دانشی که دارد از یک کارخانه‌ی تولید کننده فولاد خارج شده و در صدد انتقال تجارب و دانش فنی این صنعت به اکثر نقاط کشور می‌باشد و حضور این شرکت در استان چهارمحال و بختیاری از جهاتی بسیار حائز اهمیت است. ابتدا اینکه حضور فولاد مبارکه در اجرای طرح فولاد یک میلیون تنی سفیددشت باعث تکمیل چرخه تولید فولاد و توسعه‌ی منطقه و ایجاد اشتغال خواهد شد که آینده بسیار درخشانی را برای این استان فراهم می‌نماید.
کرباسیان با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی تولید فولاد در کشور را دارا می باشد، افزود: حضور فولاد مبارکه اصفهان به عنوان لیدر صنعت فولاد کشور در این منطقه موجب افزایش سطح آگاهی و دانش متخصصان دراین منطقه خواهدشد. و با بهره‌برداری هر چه سریعتر از طرح فولاد سفیددشت تولید ناخالص این استان افزایش خواهد یافت.
دکتر کرباسیان افزود: فولاد مبارکه اصفهان با توجه به پتانسیل بالایی که در به ظرفیت رساندن واحدهای فولادسازی دارد قطعاً در آینده پروژه‌های مهم دیگری را در نقاط مختلف کشور اجرا خواهد نمود که در نهایت کمک بسیار ارزشمندی به اقتصاد کشور و قرار گرفتن کشور عزیزمان در صدر تولیدکنندگان فولاد منطقه خواهد بود.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پایان از مدیریت و کارکنان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای توسعه‌ی صنعت فولاد کشور تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد این شرکت هر چه سریعتر بتواند نسبت به راه‌اندازی واحدهای مختلف شرکت فولاد سفیددشت اقدام نماید.