راه‌اندازی فاز اول بندرخشک در ابتدای سال 95
دنیای اقتصاد- رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرحله نخست بندر خشک اصفهان از ابتدای سال 95 در حومه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست هم‌اندیشی دست اندرکاران حوزه حمل ونقل استان اصفهان، بیان کرد: ساخت و راه‌اندازی بندر خشک اصفهان گامی موثر در توسعه صنعت حمل و نقل مرکز کشور است. وی افزود: فعالان بخش حمل و نقل با همکاری یکدیگر باید زمینه تاسیس شرکت‌های حمل ونقل داخلی و بین‌المللی با کامیون‌های به روز و رانندگان جوان را فراهم کنند.
سهل‌آبادی از آمادگی شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان و کشور برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل خبر داد و افزود: این شورا می‌تواند مصوبات اجرایی به سازمان‌ها ونهادهای دولتی و عمومی ابلاغ کند. وی کمبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در استان اصفهان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برای توسعه حمل و نقل به ویژه بین المللی نیازمند شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی هستیم.سهل آبادی با اشاره به راه‌اندازی کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان گفت: کریدور حمل و نقل ترکیبی استان اصفهان شامل حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و امضای قراردادهای متعدد حوزه حمل و نقل، گفت: اضافه شدن هواپیماهای ایرباس و همچنین قطار پرسرعت از جمله قراردادهایی موثر در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است.

مسعود گلشیرازی افزود: اصفهان در دوره فراصنعتی باید بتواند از این فرصت پیش آمده نهایت بهره‌برداری ببرد و در راستای تحقق برنامه‌های اصفهان 1400 گام جدی بردارد. وی توسعه استان اصفهان را منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل از جمله هوایی و ریلی دانست و تاکید کرد: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات و افزایش صادرات استان اصفهان نیاز به لجستیک و حمل و نقل دارد.گلشیرازی خاطرنشان کرد: کمیسیون تجارت با تشکیل کمیته حمل و نقل خواستار بررسی فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت این بخش در استان است و تاکنون با برگزاری جلسات کارشناسی گلوگاه‌های این بخش را شناسایی کرده است.مسئول کمیته حمل و نقل کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: حمل و نقل استان اصفهان در بخش بار داخلی و خارجی به تحول بنیادی نیاز دارد. عبدالرسول باقری به روز شدن ناوگان حمل ونقل را یکی از مهمترین موضوعات این بخش برشمرد و گفت: طی چند دهه گذشته ناوگان حمل‌ونقل در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی نوسازی نشده است. وی با اشاره به قرارداد خرید کامیون‌ها جدید با استفاده از تسهیلات بانکی، بیان کرد: در این قرارداد خریدار هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها منافع فروشنده تامین می‌شود زیرا تسهیلات به صورت مستقیم به فروشنده پرداخت می‌شود.