در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت، معاونین و مدیران عامل شرکت‌های کنسانتره وگندله سنگ آهن، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح ها بررسی شد. مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در این جلسه گفت: شخصا موانع موجود در تکمیل زنجیره تولید فولاد و رفع مشکلات پیش‌روی طرح‌های نیمه‌تمام کنسانتره و گندله آهن را پروژه به پروژه پیگیری می کنم.
وزیر صنعت، معدن وتجارت تاکید کرد : ساماندهی در حلقه های زنجیره تولید نهایی فولاد از مراحل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و ذوب باید با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی تصریح کرد : برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در چشم انداز 1404 نیاز به حرکت جهشی در تک تک بخشهای زنجیره‌ فولاد وجود دارد.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه دولت در اجرای طرح‌ها درصدد تسهیل سازی است نه پیچیده سازی، یاد‌آور شد: مدیران طرح‌های یاد شده با آسیب شناسی و اقدام به موقع و سریع ‌باید مسائل و مشکلات پیش رو را حل و فصل کنند.
وی گفت: مسایلی نظیر امور گمرکی ، حمل و نقل و پیگیری معافیت‌های مربوط به ورود و خروج محصولات، ماشین آلات و تجهیزات نباید وقت زیادی را از صاحبان پروژه ها بگیرد. هر اقدامی که برای تسهیل امور نیاز باشد توسط این وزارتخانه انجام خواهد گرفت و مسائل مربوط به سایر دستگاه ها را هم پیگیری می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تشکیل این‌گونه جلسات می‌تواند به انتقال تجربیات کاری و فنی بین صاحبان طرح‌ها منجر شود.
مهندس نعمت زاده در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: با توجه به اینکه به‌ طورعمده طرح‌های کنسانتره و گندله آهن در مناطق کم آب واقع شده‌اند، برای تامین آب مورد نیاز آنان نیاز به مدیریت صحیح می‌باشد.
این نشست با حضور ۲۰ واحد طرح‌های کنستانتره و گندله سنگ‌آهن که در استانها مستقر هستند، برای سومین بار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.