هومن افشار یکی از ویژگی های دوران رکود، استفاده هرچه بیشتر از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی توسط فروشندگان است و این امر با کمتر شدن تقاضا جلوه بیشتری پیدا می‌کند همچنان که امروز اکثر سازندگان و سرمایه گذاران راه های تبلیغاتی و بازاریابی نوین را برای یافتن مشتری در پیش گرفته اند . طی چند ماه گذشته سمینارها و همایشهای متعددی در خصوص برندینگ ، بازاریابی و فروش ، و فنون مذاکره در مشهد برگزار شده است و عمده آنها با استقبال چشمگیر شرکت کنندگان مواجه شده است.این دگرگونی ، منفعت طرف تقاضا را هدف قرار داده است و آنچنان که پیدا است اکثر سازندگان تلاش می‌کنند تا سلیقه و نیاز مشتریان را حتی به صورت سفارشی برآورده سازند و چه از منظر شرایط پرداخت و چه در بحث مواد و مصالح ساختمانی منعطف عمل کنند.به نظر می‌رسد که مشکل کمبود عرضه مسکن رفته رفته رخت بر بسته و این بار طرف تقاضا است که تعیین کننده سرنوشت فروش خواهد بود.آنچنان که در سایر کشورها عمل می‌شود .
به گفته یکی از دفاتر مشاور املاک مشهد، عمده دلالان در حال حاضر در بازار نیستند و مشتریانی که در دفاتر مشاور املاک مشاهده می‌کنید خریدار و فروشنده واقعی هستند که قصد معامله دارند.
pic1
نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت ها بنابر اعلام فروشندگان به insooansoo.com