دانشگاه صنعتی اصفهان و زوریخ سوئیس ارتباط علمی برقرار می کنند
دنیای اقتصاد- رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت افزایش همکاری‌های بین‌المللی در سطوح مختلف، تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه ETH سوئیس امضا کرد.

در نشست مشترک رؤسای دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاهETH زوریخ سوئیس تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی میان طرفین به امضاء رسید. سیدمحمود مدرس‌هاشمی با تأکید بر اهمیت افزایش همکاری‌های بین‌المللی در سطوح مختلف به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت، ابراز کرد: با توجه به حضور هیأت بلندپایه مقامات سوئیسی درکشور، رؤسای دانشگاه‌های مهم این کشور نیز در ایران حضور پیدا کرده‌اند و جایگاه بسیار مناسب دانشگاه ETH سوئیس در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، موجب شده است تا ارتباطات علمی و پژوهشی خوبی در طول دهه گذشته میان این دو دانشگاه برقرار شود. وی با بیان اینکه گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف در حوزه‌های علمی گوناگون از برنامه‌های اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می شود، تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه جدید فرصتی مناسب برای گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاهETH است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: استفاده اعضای هیأت علمی از شرایط فرصت مطالعاتی، بهره‌مندی دانشجویان دکترا از فرصت‌های کوتاه مدت و انجام پروژه‌های مشترک در موضوعات مختلف از جمله مهمترین مصادیق این همکاری خواهد بود. رئیس دانشگاه ETH زوریخ نیز در این نشست با تأکید بر توانمندی‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: با توجه به دستاوردهایی که این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی داشته،نه تنها در سطح منطقه، بلکه در سطح جهان نیز شناخته شده است. "پروفسور گوت زلا" با اشاره به مشکلات کشور ایران در رابطه با کمبود منابع آبی و خشکسالی در سال های اخیر ابراز امیدواری کرد تا این دو دانشگاه ضمن افزایش همکاری‌ها در این زمینه، ارتباطات در بخش دانشجویی و اساتید را نیز گسترش دهند. وی با ابراز علاقه‌ مبنی بر همکاری دوجانبه در زمینه‌های علمی مرتبط با آب و نفت گفت: با توجه به اینکه ایرانیان علاقه زیادی به مسائل زیست محیطی از خود نشان می‌دهند و در این زمینه شاهد مشکلاتی هستیم، می توان در این رابطه همکاری مناسبی داشت. انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ ETH یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که در حال حاضر بر اساس رتبه‌بندی سال ۲۰۱۶ موسسه‌ تایمز و مؤسسه QS با بیش از ۱۸ هزار دانشجو از ۸۰ کشور جهان، از رتبه‌ نهم در میان برترین دانشگاه‌های جهان برخوردار است.