در ادامه رایزنی و تلاش برای حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در منطقه3 نشست کاری شهردار منطقه 3 مشهد با سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی منطقه 3 علی یوسف زاده در دیدار با نمایندگانی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کویت، آفریقای جنوبی، ایتالیا، چین و... گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد منطقه 3 این آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌ صنعت گردشگری و مسائل اقتصادی و شهری با سرمایه‌گذاران خارجی تعاملات گسترده‌تری داشته باشیم. ایجاد تضمین و امنیت برای سرمایه‌گذاران نخستین گام مثبت به سوی توسعه اقتصادی و تجاری است که تلاش ما رسیدن به این امر است.شهردار منطقه 3 افزود: محدوده سرزمینی منطقه 3 از قدیمی‌ترین بافت‌های شهری مشهد محسوب می شود و همجواری آن با حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و بزرگ‌ترین ورودی ریلی شرق از جمله شرایط کم‌‌نظیری است که می‌تواند مورد توجه همگان قرار گیرد. همچنین وجود آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه نادرشاه افشار و باغ نادری نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. از این رو شعار اصلی این منطقه نیز مناسب برای گردشگری و مستعد سرمایه‌گذاری است.
وی افزود‌: درآمد پایدار شهرداری‌ها درآمدهایی قابل وصول و دائمی هستند که در کنار جلوگیری از تخریب کیفیت محیط به بهبود مبلمان شهری نیز کمک می کنند و این موضع در خصوص شهر مشهد که میعادگاه زائران بسیاری است یک فرصت استثنائی برای سرمایه‌گذاری است.شهردار منطقه ۳ با اشاره به برخی از مهمترین پروژه‌های این منطقه گفت: یکی از اولویت‌های این منطقه آبادانی مناطق شمال بزرگراه شهید میرزایی و شهید چراغچی است. از این رو پروژه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در رینگ میدان امام حسین(ع)، بزرگراه حدفاصل طبرسی شمالی تا رسالت، فرهنگسرای قرآنی، هایپر مارکت خودرو و... همگی در مناطق کمترتوسعه‌یافته این منطقه هستند که در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار خارجی این پروژه‌ها در اسرع وقت به اتمام و بهره برداری برسید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تکیه شهرداری‌ها به قدرت‌های اقتصادی غیردولتی در کنار حمایت دولت از سرمایه‌گذران را تضمینی مناسب برای حفظ و افزایش سرمایه سرمایه‌گذرانی عنوان کرد که قصد مشارکت در پروژه‌های شهری را دارند و با توجه به اینکه اوراق مشارکت پروژه میدان امام حسین(ع) در آینده نزدیک به فروش خواهد رسید آن را تضمینی ارزشمند جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح عنوان نمود.گفتنی است این سرمایه‌گذاران که پیش از حضور در شهرداری منطقه 3 در دیدار با شهردار مشهد حضور یافته بودند با ابراز رضایت از وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری این منطقه توافق در این خصوص را منوط به رایزنی با مدیران ارشد شرکت‌های متبوعشان دانسته ولی با توجه به آورده اقتصادی مناسب این پروژه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در آنها ابراز تمایل کردند.