در چند سال گذشته قرارهای سبز گروه‌های مردمی محیط‌زیستی در سراسر ایران بیش از پیش پیگیری می‌شود. از این پس سعی داریم تا هر هفته با انعکاس این فعالیت‌ها گامی در راستای اشاعه فرهنگ احترام به طبیعت برداریم.

1. قرارسبز در شهر گیلان‌غرب استان کرمانشاه

همایشی تحت عنوان مقابله با آتش‌سوزی و اثرات و عواقب زیست‌محیطی آن در گردنه ملیه‌‌‌نه و دامنه کوه سرکش به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس انجمن سبز زاگرس و چهلمین روز آتش‌سوزی بزرگ سرکش، با میزبانی انجمن سبز زاگرس و مشارکت عالی مردم، فعالان زیست‌محیطی، و همچنین شاعران و هنرمندان برگزار شد. این همایش با اهدای جوایز به کودکان سبز کلهر و توزیع کتاب جنایت علیه محیط‌زیست در بین میهمانان و امضای بیانیه‌ای برای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برای حفاظت از زاگرس پایان یافت.

2. قرار سبز در شهر سروستان استان فارس

آتش‌سوزی جنگل منطقه بدون شیر مرز بین شهرستان سروستان و خرامه به همت نیروهای و گروه عاشقان طبیعت سروستان و خرامه مهار شد.

3. قرارسبز در شهر سبزوار استان خراسان‌رضوی

دومین کارگاه آموزشی محیط‌زیست از سوی سمن سرزمین بادغیث با محوریت پسماند، بازیافت و معرفی مناطق حفاظت شده و معرفی برخی از گونه‌های جانوری منطقه با استفاده از نمونه‌های تاکسیدرمی برای کودکان ۸ تا۱۵ سال در خانه محله نیروگاه شهرستان سبزوار انجام گرفت.

4. قرارسبز در شهرستان کرج استان البرز

همایش پاکسازی و پیاده‌روی با حضور سفیران طبیعت در کنار همیاران طبیعت و دوستان همراز با زمین همراه با نصب بنرهای فرهنگ‌سازی در پارک گلستان شهر جدید هشتگرد و حضور در نمایشگاه کتاب اداره کل منابع طبیعی انجام گرفت.

5. قرارسبز در جاده آبگرم واقع در شهر دهلران استان ایلام

گروه مرزنشینان سبز دهلران در اقدامی خودجوش، جاده آبگرم را از زباله‌ها پاکسازی کردند.

6. قرارسبز در شهر کازرون استان فارس

با همت انجمن میراث پریشان و دوستداران طبیعت فاز اول پویش اشتراک سبز و ساخت ایستگاه مطالعه در کازرون انجام گرفت.

7. قرارسبز در شهر خرم‌آباد استان لرستان

اعضای انجمن حامیان حیوانات لرستان در اقدامی انسان‌دوستانه پای شکسته سگی را که در خیابان سرگردان بود، مداوا کردند.