پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر و معضل زیربناها
ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه شهرهای جدید تنهاست، گفت:

متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‎های مسکن مهر در شهرهای جدید بیش از ۹۰ درصد است اما مشکل زیربنایی آن‌ها سرعت کار را کند می‌کند.
محسن نریمان با بیان اینکه وارث مجموعه‌ای از مشکلات در زمینه پروژه‌های مسکن مهر هستیم، افزود: از نظر قانونی موظف هستیم این پروژه‎ها را به انجام برسانیم؛ در زمینه مسکن مهر در شهرهای جدید تنها هستیم و گویی متولی این پروژه‎ها فقط وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با مصوبه دولت تلاش می‌کنیم با تهاتر و به صورت مشارکتی مشکل زیربناها و خدمات مورد نیاز پروژه‎های مسکن مهر را حل کنیم.

پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی مسکن مهر گلبهار
ایسنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۷۸ درصدی فیزیکی پروژه مسکن مهر در شهر گلبهار خبر داد.
محمدرضا اخوان‎ عبداللهیان در حاشیه مراسم افتتاح 2360 واحد مسکن مهر در شهر گلبهار، اظهار کرد: 19 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از 40 هزار واحد مسکن برنامه‎ریزی شده، احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به برنامه زمان‌بندی این پروژه، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 4000 واحد دیگر احداث می‌شود که در اختیار تمام اقشار جامعه قرار خواهد گرفت.
اخوان‌عبداللهیان خواستار حمایت دولت در زمینه پروژه مسکن مهر شد و ادامه داد: دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر می‌تواند در موفقیت این پروژه تاثیرگذار باشد.

پنج‌شنبه بازار خودرو در مشهد راه‎اندازی می‌شود
مهر- مدیرعامل سازمان میادین میوه، تره‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد از راه‎اندازی بازار خودرو در روزهای پنج‌شنبه هر هفته از تاریخ ۱۲ شهریور ماه جاری خبر داد.
احمد محبی عنوان کرد: از این پس بازار خودرو واقع در بلوار مجیدیه، مجیدیه ۳۳ علاوه بر روزهای جمعه در روزهای پنج‎شنبه نیز برگزار خواهد شد و شهروندان می‏توانند در روزهای پنج‎شنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ و در روزهای جمعه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹ به این بازار مراجعه و نسبت به خرید و فروش خودروی خود اقدام کنند.

بهره‌مندی ۱۸ درصد جمعیت خراسان رضوی
از خدمات بیمه سلامت
تسنیم- مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، ۱۸ درصد جمعیت خراسان رضوی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.
علیرضا رمزی اظهار کرد: گام نخست بیمه سلامت تحت پوشش قرار دادن ایرانیان از خدمات بیمه سلامت و به‌طور قطع در گام‌های بعدی ارائه خدمات بیمه سلامت به اتباع غیرایرانی در دستور کار قرار می‌گیرد که زمان آن هنوز مشخص نیست.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی خاطرنشان‌ کرد: تحت پوشش قرار دادن اتباع غیرایرانی مستلزم تأمین اعتبار، مباحث قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

رمزی با اشاره به این مطلب که ۱۸ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: از اردیبهشت سال ۹۳ تاکنون یک میلیون و ۱۷۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در خراسان رضوی صادر شده است.

خودکفایی ایران در تولید دارو
فارس- رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امروز در تولید دارو خودکفا هستیم، ابراز امیدواری کرد: پزشکان و مردم به جای استفاده از داروی خارجی از داروهای ایرانی و ساخت داخل استفاده کنند.
رسول دیناروند با اشاره به اینکه امروز در زمینه تولید دارو و فورمولاسیون به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، اظهار کرد: همه خطوط ساخت دارو امروز در کشور ما موجود است و از نظر کمی بیش از 100 خط تولید دارو در کشور فعال هستند. وی با بیان اینکه امروز بیش از 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: تولید دارو در کشور به معنای این نیست که بگوییم نیازی به تبادل و ارتباط با خارج از کشور نداریم؛ ممکن است در مقاطعی مواد واسطه شیمیایی وارد کشور شود که در داخل تبدیل به مواد موثره دارویی و احسن شود.

اختصاص۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت برق‌رسانى به روستاها
مهر- مدیرعامل شرکت توانیر از بهره‎بردارى ۱۰۲ پست برق کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: همچنین امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت برق‎رسانى به روستاها اختصاص یافت.
آرش کردى با بیان اینکه از آغاز دولت تدبیر و امید تا کنون ۱۰۲ پست برق در کشور به بهره‎بردارى رسیده است، افزود: امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت برق‌رسانی به روستاهاى کشور اختصاص یافت ‌که تاکنون نقدینگی خوبی نیز در این ارتباط دریافت شده است.
مدیرعامل شرکت توانیر، برق را اصلی‌ترین زیرساخت در امر توسعه و پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز انرژی برق در خدمت اقتصاد دیجیتال قرار گرفته و پایداری آن نیز به پایداری اقتصادی وابسته است که در این خصوص باید به سمت واقعی شدن تعرفه‌های برق حرکت کنیم.

راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی نیازمند 11 هزار میلیارد تومان بودجه
ایسنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت‌های دولت برابر توسعه واحدهای تولیدی کل کشور مبلغی بین 40 تا 60 میلیون تومان است در حالی که نیاز ما برای تکمیل زیرساخت‌های شرکت‌های صنعتی 11 هزار میلیارد تومان است.سیدمحمدعلی ابریشمی با بیان اینکه تاکنون موفق شده‌ایم از 14 هزار واحد صنعتی تعطیل، 1700 واحد را در کل کشور احیاء کنیم، افزود: 68 درصد واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی دارند دلیل آن هم واردات بی‌رویه و افزایش شدید نرخ ارز در دولت قبل است.