با اجرای  روشهای مهاربیماری ها ی گیاهی در گلخانه، مصرف سموم کاهش می یابد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: وجود رطوبت و دما در محیط گلخانه زمینه را برای گسترش بیماری ها فراهم می کند. محمد سمیعی افزود : در کنترل این بیماری ها، استفاده ازسموم هم کمک چندانی نمی نماید. بنابر این اجرای روشهای مهار بیماریهای گیاهی در گلخانه ها می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای خسارت ناشی از بیماری ها را کاهش دهد.
وی اضافه نمود : ضد عفونی گلدانهای مستعمل قبل از استفاده ، کشت نشاء در خاک یا بستر استریل ، تقویت گیاهان کشت شده با آبیاری منظم و تغذیه مناسب و در صورت نیاز کود دهی را می توان به عنوان بخشی از این روشها ذکر نمود. وی توصیه کرد : با توجه به اینکه حشرات و بیماری ها در هوای ساکن و راکد بهتر رشد می کنند و تکثیر می شوند ، با استفاده از فن های مناسب هوای داخل سالن گلخانه را جا به جا نموده تا تهویه مطلوبی برای گیاهان کشت شده فراهم شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید نمود: در صورت مشاهده اولین علایم بیماری، به سرعت گیاهان آلوده از محیط گلخانه خارج و حتماً معدوم شود.
سمیعی در پایان گفت: با اعمال موارد ذکر شده و مدیریت به موقع بیماری ها ، سموم کمتری در محیط بسته گلخانه به کار گرفته می شود و در نتیجه محصول
سالم تری تولید می گردد.