نشانه‌های توافق بزرگ با پیروزی والیبالیست‌ها
یاسین نمکچیان دبیر گروه فرهنگ و هنر زندگی روزمره آدم‌ها لبریز نشانه‌هایی است که اگر روی آنها تمرکز شکل بگیرد خیلی از پدیده‌های طبیعی زندگی قبل از آنکه اتفاق بیفتد، نمایان می‌شود.
طبیعت زندگی لبریز نشانه‌ها است. اینگونه است که گاهی حدس رخدادهای جامعه به شکلی بسیار آسان قابل پیش‌بینی است. انسان در ناخودآگاه، عوامل بروز پدیده‌ها را کنار هم می‌چیند و به نتیجه می‌رسد که معمولا یافته‌هایش درست هم از آب در می‌آیند. دامنه شیب‌داری که در سال‌های گذشته مردم را در وضعیت سرگردانی ونا امیدی قرار داده بود، با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی پایان گرفت و وارد مسیر متفاوتی شد. ورزش و سیاست مولفه‌هایی بودند که در همان روزهای روی کار آمدن دولت یازدهم به شکل عجیبی درهم تنیده شدند و روزنه‌های امید را به نقطه اوج رساندند. شادی روی کار آمدن دولت تدبیرو امید با صعود تیم ملی گره خورد و تیرماه خاطره انگیزی را برای مردم رقم زد. حالا زمان چرخیده است و باز هم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی کشور با پیروزی والیبالیست‌ها در مقابل قدرت‌های این رشته ورزشی و قهرمانی ساحلی بازان درهم آمیخته است.
پیروزی تیم ملی والیبال در مقابل بلندقدهای آمریکایی، آن هم درست در حساس‌ترین روزمذاکرات ژنو نشانه‌ای ازتوافق بزرگ هسته‌ای بود. شاید انرژی مثبتی که بعد از آن بازی به وجود آمد روی کار دیپلمات‌های ایرانی که پای میز مذاکره نشسته بودند، تاثیر گذاشت. نکته‌ای که اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع ومعارفه وزیر ورزش به آن
اشاره کرد