کلبه سیار برای یخ و برف

راه‌های زیادی برای اینکه یک شب رویایی را در خارج از خانه و در طبیعت بگذارنید وجود دارد و برخی دوست دارند که زیر آسمان پر‌ستاره در کیسه خواب و در انتظار عبور شهاب سنگ شب خود را به صبح برسانند و برخی نیز ممکن است در پیکاپی که تبدیل به خودروی کاروان مجهز شده است شب را در دور‌ترین منطقه‌ای که می‌توان با یک شاسی بلند به آنجا رفت، سپری کنند. حالا تصور کنید که بخواهیم در منطقه‌ای برفی و البته بسیار سرد شب را به صبح برسانیم و از مناظر طبیعی و برفی کوهستان لذت ببریم. برای این کار خودروی سنو سوت با ایجاد تغییر در یک ماشین برف روب ابداع شده است. در واقع این خودرو خانه‌ای با امکانات کامل و البته با قابلیت بالا در عبور از مناطق برفی است به دلیل داشتن چرخ‌های زنجیری و پهن می‌تواند در هر شرایطی از برف حرکت کند.

این نوع سفر برای افرادی که عاشق اسکی در برف پودری هستند مناسب است و آنها می‌توانند با آزادی عمل و با داشتن خودرویی فوق‌العاده که امکانات یک سوئیت کوچک را با خود حمل می‌کند به راحتی شب را به صبح برسانند و در طول روز هم به اسکی بپردازند و غروب در وان آب گرم این خودرو استراحت کرده و خستگی ناشی از ورزش را از تن بیرون کنند. خودرویی که برای این منظور استفاده شده به زنجیرهای پهنی مجهز است که نمونه آن را می‌توانیم در پیست کوب‌ها ببینیم. خانه‌ای که در پشت این خودروی برقی قرار گرفته است بر خلاف موتورهوم‌ها به کابین راننده راه ندارد و برای رفتن به داخل خانه باید از آن پیاده شد. گیانو نام این خانه برفی است که به‌صورت یک محصول مفهومی معرفی شده است. به نظر می‌رسد به جای اینکه این محصول برای مصارف شخصی طراحی شده باشد برای تبدیل شدن به یک هتل سیار طراحی شده است و هدف از ساخت آن اجاره دادن به افراد ماجراجویی است که شب‌مانی در خشن‌ترین و سخت‌ترین شرایط محیطی البته در امنیت کامل برایشان لذت دارد.

گردشگران ایتالیایی برای اقامت در کوه‌های پر از برف این کشور دیگر نیاز ندارند که در چادرها و با امکانات بسیار محدود شب را سپری کنند و می‌توانند در یک خانه سیار با امکانات پیشرفته و مدرن اقامتی به یاد ماندنی داشته باشند. وجود تخت برای دو نفر، جکوزی با ظرفیت دو نفر و وان حمام و آشپزخانه کوچک اما کامل و پنجره‌های بزرگ و یکپارچه با سقف که تماشای مناظر برفی را امکان‌پذیر می‌کند، از دیگر مواردی است در این خانه سیار برفی می‌توان دید. این خانه برفی بیشتر بر اساس اصول طراحی هتل‌ها طراحی شده است اینکه یک کاروان یا موتورهوم باشد. با داشتن این خودرو شما هیچ محدودیتی در حرکت در کوهستان‌های پر از برف نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از این خودرو و قابلیت بسیار زیادش در عبور از مناطق برفی به هر جایی که اراده کنید برسید؛ البته باید مراقب بهمن هم باشید.