کوه

کارگردان: امیر نادری

تهیه‌کننده: کارلو هینترمان، جراردو پانیچینی، میشل پتوچی

بازیگران: آندریا سارتورنی، کلودیا پوتنتزا

خلاصه داستان: در گذشته‌های دور، در دهکده‌ای نیمه‌متروک پای کوه، آگوستینو همراه همسرش نینا و پسرش جان زندگی می‌کنند. آنها قربانی سختی‌های زندگی و درگیر جنگ دائمی با طبیعت می‌شوند. روایتگر ماجرا، مردی است که با وجود تاریکی مطلقی که پیرامونش را فراگرفته، تلاش می‌کند که آفتاب را به روستای خود بازگرداند.

نکته: «کوه» اولین فیلم ایتالیایی‌زبان امیر نادری است که تقریبا تمام صحنه‌های آن در کوه‌های منطقه تیرول جنوبی و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا فیلمبرداری شده است.

اگزما

کارگردان:مهران مهدویان

تهیه‌کننده: علی یازرلو و علی فاتحی

بازیگران: شیوا مکی‌نیان، دیبا زاهدی، حسام محمودی، کریم امینی، کمیل علیپور و نادر فلاح.

خلاصه داستان: رویا در تلاش است زندگی خود را در آرامش نگه دارد، از طرفی نمی‌خواهد شوهرش از گذشته‌اش با خبر شود. او در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.

نکته: اولین فیلم بلند سینمایی مهران مهدویان که فیلمنامه آن را در فضایی اجتماعی به نگارش درآورده است .

پریناز

کارگردان: بهرام بهرامیان

تهیه‌کننده: محمد نجیبی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، مصطفی زمانی، فرهاد آییش، طناز طباطبایی، حمید فرخ‌نژاد، مژگان بیات، شبنم قلی‌خانی، فرخ نعمتی، مائده طهماسبی، امیرحسین فتحی و...

خلاصه داستان: دختر بچه‌ای مادر خود را از دست داده و قرار است از سوی خانواده مادری نگهداری شود، اما در خانواده جدید ماجراهای خارق‌العاده‌ای برای وی رخ می‌دهد که زندگی خانواده را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند.

نکته: این فیلم محصول سال ۱۳۸۹ است و بابک کایدان فیلمنامه این فیلم را براساس قصه‌ای از بهرام بهرامیان به رشته تحریر درآورده است.