توانمند در جذب همکاری متخصصان
سیامک رحمانی- روزنامه‌نگار و سردبیر هفته نامه تماشاگران به نظر می‌رسد موفقیت و تاثیرگذاری روزنامه دنیای اقتصاد دلایل متفاوتی دارد. این روزنامه در طول دوران انتشار خود نشان داده که تلاش می‌کند با پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ استقلال خود، آینه‌ای از وضعیت اقتصادی ایران و سیاست‌گذاری‌ها و رویدادهای آن باشد و البته در کنار اقتصاد به پوشش دیگر موضوعات و زمینه‌های تعریف شده در نشریه بپردازد. حفظ و رعایت تعادل و نگاه کلان‌نگر مدیران روزنامه در طول سالیان برای دنیای اقتصاد جایگاه و شأنی را به وجود آورده کـه شـایسته یـک رسـانه تخصصـی اقتصـادی است.
اعتماد متخصصان و رغبت‌شان برای حضور در این رسانه از امتیازات بزرگ دنیای اقتصاد است و باعث شده این روزنامه همیشه منعکس‌کننده جدی‌ترین و قابل اتکاترین نقدها باشد و مورد توجه مدیران بخش خصوصی و مدیران دولتی و همین‌طور قشری از خوانندگان مطبوعات قرار بگیرد. دنیای اقتصاد همچنان می‌تواند با بها دادن بیشتر به صفحات غیرتخصصی روزنامه به فکر رضایت‌خاطر بیشتر مخاطبان‌اش باشد و متناسب با فضای نشریه به موضوعاتی بپردازد که در دیگر نشریات اقتصادی کمتر
دیده می‌شود.
مطمئنا باور به این موضوع که دنیای اقتصاد یک روزنامه سیاست‌زده نیست و اطمینان از اینکه نشریه به دنبال حفظ منافع یک عده خاص یا بخشی از صنایع با حاکمیت نبوده‌، این امکان را برای دنیای اقتصاد به وجود آورده تا به محلی برای تضارب آرا بدل شود و نظرات مستقل‌اش به شکل گسترده‌ای از طرف مدیران دیده شده و از آن استقبال شود.
اگرچه در دولت‌های نهم و دهم نگاه خاص رئیس دولت و کارگزاران اقتصادی‌اش به‌گونه‌ای بود که کمتر به نقدهای تخصصی و مشورت‌ها و توصیه‌های چهره‌های دانشگاهی بها داده شود، اما پیش و بعد از آن تاثیر گرفتن مسوولان اقتصادی از اطلاع‌رسانی و رویکرد رسانه‌ها بارزتر است. در این فضا نقش دنیای اقتصاد بیشتر نمود
پیدا می‌کند.
انتظار این است که روزنامه‌ای با این درجه از کیفیت و اهمیت تلاش بیشتری برای برجسته کردن سیاست‌های اقتصادی و رخدادهای مالی در ایران و جهان به خرج دهد. وارد شدن و تحلیل تصمیمات و اتفاقات حوزه‌های گسترده اقتصادی، به‌گونه‌ای که برای مخاطبان عام تا متخصصان برجسته قابل استفاده باشد و بتواند برای خواننده مشتاق بازگو‌کننده زوایایی باشد که نیازمند دانستن و دیدن آن است، کاری است که از دوستان مطبوعاتی ما در دنیای اقتصاد برمی‌آید و توقع می‌رود.
مدیران روزنامه در این مدت با طی کردن یک مسیر سخت توانسته‌اند شکلی از کار حرفه‌ای و رشد یک بنگاه مطبوعاتی را به نمایش بگذارند و مطمئنا در آینده قابلیت آن را دارند تا با نشانه گرفتن گستره‌ای بزرگ‌تر و ارائه محصولات رسانه‌ای متفاوت‌تر نقش خود را در سپهر مطبوعات و رسانه‌های مدرن در ایران ایفا کنند.»