تماس تلفنی مهم مخبر و نخست وزیر مالزی

محمد مخبر مدیر قوه مجریه در پاسخ به تماس تلفنی «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی، ضمن تشکر صمیمانه از ابراز همدردی و مودت دولت و ملت مالزی با دولت و ملت ایران، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی از ویژگی‌های منحصربفردی همچون خستگی ناپذیری و مردمی بودن برخوردار بود.

خبر مرتبط
رایزنی تلفنی مخبر و اردوغان/پیام رئیس جمهور ترکیه درباره حادثه بالگرد رئیسی

رئیس ‌جمهور ترکیه اظهار داشت: : «ترکیه در این روزهای تلخ در کنار ایران خواهد ایستاد.»

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد حسین امیرعبداللهیان، تصریح کرد: حسین امیرعبدالهیان نیز جز سعی و کوشش برای همدلی در جهان اسلام در کارنامه‌اش نداشت و امروز ما ۲ خدمتگذار بزرگ و پرتلاش را از دست دادیم.

مدیر قوه مجریه افزود: این ضایعه تلخ و دردناک ما را از مسیر تلاش و خدمت به مردم باز نخواهد داشت و کشور ما با توجه به چارچوب‌های مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران از این برهه و شرایط نیز عبور خواهد کرد.

انور ابراهیم نخست وزیر مالزی نیز در این گفتگو ضایعه عروج شهادت گونه آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وی با تاکید بر اینکه دولت مالزی خود را در این غم بزرگ همدرد و شریک مردم ایران می‌داند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریکی راهبردی برای مالزی است و به دولت و ملت ایران اطمینان می‌دهیم که به تمامی تعهدات خود با ایران پایبندیم.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، محمد مخبر همچنین بر استحکام روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی و و ادامه همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.