ضرورت ایجاد مراکز سوخت‌رسانی ال پی جی به خودروها

دنیای اقتصاد-مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز کشور گفت: بدنبال تولید بالای گاز مایع در سطح کشور نیاز به ایجاد مراکز سوخت‌رسانی ال پی جی به خودروها در آینده نزدیک احساس می‌شود.

حمید رضا حدادی، در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اظهار داشت: میزان تولید گازمایع تا سال ۱۳۹۹ در صنعت نفت، ۲۱ میلیون تن خواهد بود و تا سال ۱۴۰۴ به ۲۴ میلیون تن خواهد رسید که باید برای این تولید و مازاد مصرف داخلی، برنامه‌ریزی داشت و ضمن صادرات، به ایجاد مراکز سوخت رسانی، ال پی جی به خودروها مبادرت کرد. وی بیان داشت: ایجاد مراکز سوخت‌رسانی ال پی جی به خودروها از اهداف عالی این شرکت است همچنین توزیع این فرآورده به منظور تأمین مصارف صنایع، سازمان‌ها و نهادها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، خانوارها و برخی از رستوران‌ها که از سیلندر گاز مایع استفاده می‌کنند، انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور تصریح کرد: بر اساس تمهیدات وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گازمایع به عنوان سوخت «ال پی جی» در سبد سوخت خودروها قرار گرفته و فعالیت در این زمینه از اهداف عالی این شرکت در آینده است که کارهای مطالعاتی آن در دست بررسی قرار دارد. وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شرکت پرسی‌ایران‌گاز به عنوان اولین توزیع‌کننده گازمایع در استان اصفهان فعالیت خود را شروع کرد و بازسازی تأسیسات لازم بود، اظهار داشت: از سوی دیگر نیاز به انتقال تأسیسات از مرکز به خارج از شهر اصفهان در دستور کار مقامات استانی قرار گرفته بود، شهرک ابزاران در نزدیکی پالایشگاه اصفهان به عنوان بهترین نقطه انتخاب و ظرف یک سال و نیم این مجموعه آماده بهره‌برداری شد. حدادی به تشریح توانمندی‌های شرکت پرسی‌ایران‌گاز در سطح کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌های صنعتی، بازرگانی و خدمات مرتبط با گازمایع و فرآورده‌های گازی و همچنین تولید و تعمیر انواع سیلندر گازمایع به صورت هلدینگ از طریق ۱۰ شرکت تابعه است. وی از ذخیره سازی ۲۱ هزار تن گازمایع خبر داد و گفت: ۱۱ هزار تن از این ذخیره ثابت و ۱۰ هزار تن در مخازن سیار است.