شهرک صنعتی چادگان هیچ کمبودی ندارد

دنیای اقتصاد- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: شهرک صنعتی چادگان از نظر زیرساختی هیچ کمبودی ندارد و حتی مباحث آبی هم قبل از شروع کار شهرک برای استفاده از ۱۰۰ متر مکعب پساب برای شهرک دیده شده است؛ در واقع در این شهرک صنعتی هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

محمدجواد بگی در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی چادگان، با اشاره به اینکه این شهرک صنعتی با مساحت ۲۲ هکتار، ۹۰ درصد آن به ۴۹ نفر واگذار شده است، اظهار داشت: از این میزان ۱۵ نفر فعالیت داشته و نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده اند، اما ۳۴ نفر هنوز اقدام خاصی صورت نداده اند. بگی در خصوص تفاوت تسهیلات برای مناطق محروم نسبت به مناطق برخوردار، گفت: به طور حتم در خصوص تسهیلات برای ساخت و ساز کارگاه های تولیدی به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد می کنیم که برای ساخت و سازهای تولیدی در مناطق محروم و برای پرداخت تسهیلات به جای تکمیل ۶۰ درصدی بنا یک تفاوت خاصی نسبت به مناطق برخوردار در نظر بگیرند. وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در منطقه چادگان بر روی گردشگری و خدمات صنایع وابسته به گردشگری باید برنامه ریزی شود چراکه موقعیت و آب و هوای منطقه واقعاً می تواند مکان مناسبی برای گردشگری باشد و حتماً سرمایه گذاری در این بخش جواب می دهد.

فرماندار شهرستان چادگان اظهار کرد: شهرک صنعتی چادگان از نظر زیرساختی همه امکانات لازم را دارد و امروز می خواهیم که با هم اندیشی صنعتگران چادگانی و مدیران صنعتی استان نسبت به رفع مشکلات و پیشرفت کار موجب بهبود وضعیت شهرک صنعتی چادگان شویم. وی ادامه داد: تاکنون ۱۴ مورد از زمین های تخصیص داده شده در این شهرک فعالیت داشته و حتی برخی از آنها تا بهره برداری از صنعت خود نیز پیشرفت داشته اند، اما عده ای دیگر هنوز کار را شروع نکرده اند. حبیب الله معتمدی با بیان اینکه چادگان قطب خوب و بکری برای سرمایه گذاری است، افزود: چادگان امروز از موقعیت خوب آب و هوایی و همچنین موقعیت مناسب جغرافیایی برخوردار است و سعی شده است که شهرک صنعتی چادگان به شهرک صنعتی برای مواد غذایی تبدیل شود تا کمترین عوارض را داشته باشد.