حالا اوضاع با ۲۰ سال قبل تفاوت زیادی کرده است. این تفاوت را می‌توان در رفتار کودکان با والدین، انتخاب دوستان و حتی انتخاب اسباب‌بازی‌هایشان نیز دید. کودکان امروزی دیگر با هیچ‌کدام از اسباب‌بازی‌های پدر و مادرهایشان مانند منچ،‌ مارو پله‌، پازل و... قانع نمی‌شوند و اکثر آنها یک اسباب‌بازی دیجیتالی می‌خواهند که از تکنولوژی‌های روز هم برخوردار باشد. برعکس نسل بچه‌های ۲۰ سال گذشته که بردن ماشین حساب به مدرسه هم جرم به حساب می‌آمد، اما کودکان امروزی هر کدام تبلت و گوشی‌های همراه خودشان را دارند که با خودشان هرجا که بخواهند می‌برند. در مورد خوب یا بد بودن استفاده کودکان از تلفن‌‌همراه یا تبلت تاکنون مطالب آموزشی مختلفی منتشر شده است.

اینکه استفاده از تلفن‌همراه توسط کودکان می‌تواند خطراتی مانند مشکلات روحی، ضعف بینایی، وابستگی به تلفن‌همراه، بی‌توجهی به اطراف،کم‌خوابی و... را به دنبال داشته باشد هنوز به‌صورت صددرصد تایید نشده است، اما روانشناسان همگی معتقدند انتخاب درست یک گوشی و گذاشتن قوانین مشخص برای کودکان می‌تواند در کاهش خطرات احتمالی اشاره شده تاثیر گذار باشد. اگر یک کودک در خانه داشته باشید حتما به‌عنوان پدر و مادر از خود سوال کرده‌اید که برای او باید چه گوشی‌ بخرید تا اولین تجربه این کودک برای استفاده از یک تلفن‌همراه خوشایند باشد. اما انتخاب از میان صدها گوشی هوشمندی که در بازار وجود دارند، کار چندان راحتی نیست. چرا که شما باید به دنبال گوشی موبایلی باشید که علاوه بر داشتن مشخصات فنی قابل قبول، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد و بتواند نیازهای یک کودک از یک گوشی هوشمند را پاسخ دهد. در حال حاضر، گوشی‌های اندرویدی می‌توانند بهترین گزینه برای خرید در این زمینه باشند. دلیل این امر نیز در ویژگی‌هایی همچون ارزان بودن، داشتن هزاران اپلیکیشن کاربردی و متناسب با سن آنها و همچنین تنوع در مدل‌های گوشی‌های اندرویدی است. اگر تصمیم به خرید گوشی برای کودک خود گرفته‌اید و در این زمینه هیچ ایده‌ای ندارید ما در ادامه ۴ گوشی را که مناسب کودک شما است معرفی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص روی این گوشی‌ها می‌توانید میزان استفاده کودکانتان از گوشی و سرویس‌های مختلف اینترنتی را کنترل کنید.

One X از Blu Life

این گوشی را می‌توان عضوی تازه وارد در میان گوشی‌های ارزان قیمت موجود در بازار دانست. محصولی که از ویژگی‌های بارزی همچون نمایشگر فول اچ دی، پردازنده قدرتمند و باتری با طول عمر بالا بهره می‌برد و می‌تواند در کنار قاب آلومینیومی و قاب پشتی پلاستیکی، یکی از بهترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند برای کودکان باشد. صفحه نمایش این گوشی ۲/ ۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. قلب تپنده این گوشی نیز با چیپست هشت هسته‌ای MT۶۷۵۳ مدیاتک با سرعت کلاک ۳/ ۱ گیگاهرتز کار می‌کند. رم ۲ گیگابایتی،‌حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی که تا ۶۴ گیگابایت نیز قابل ارتقا است و باتری ۲۹۰۰ میلی میلی آمپری غیرقابل تعویض از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند است. همچنین دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگا پیکسل و دوربین جلوی آن نیز برابر ۵ مگاپیکسل است. این گوشی که وزنی برابر ۱۴۱ گرم دارد از اندروید ۱/ ۵ یا لالی پاپ پشتیبانی می‌کند.

Moto E از موتورولا

این گوشی موتورولا سال ۲۰۱۵ معرفی شد و می‌توان گفت در حال حاضر این محصول شرکت موتورولا به‌عنوان بهترین گزینه خرید برای کودکان است. این گوشی هوشمند بسیار ارزان (قیمتی بین ۴۶۰ تا ۵۱۵ هزار تومان) و با طول عمر باتری بالا، در کنار ویژگی‌های دیگری همچون دوربین با کیفیت می‌تواند شروعی خوب برای کودک شما در کار با یک گوشی هوشمند باشد. صفحه نمایش moto E ۴.۵، اینچ است و وضوح تصویر آن برابر ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل است. پردازنده استفاده شده در این گوشی، چهار هسته‌ای اسنپ دراگون ۴۱۰ با سرعت کلاک ۲/ ۱ گیگاهرتز است. فضای رم این گوشی ۱ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است که این میزان قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت هم هست. دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، دوربین جلو VGA و باتری ۲۳۹۰ میلی آمپر ساعت غیرقابل تعویض از دیگر قابلیت‌های گوشی هوشمند موتورولا است. این گوشی با وزن ۱۴۵ گرمی از سیستم عامل اندروید ۱/ ۵ لالی پاپ پشتیبانی می‌کند.

Moto G از موتورولا

اگر به دنبال خرید گوشی قدرتمندتری از موتو E هستید، پیشنهاد ما به شما گوشی موتو G مدل ۲۰۱۵ است. این اسمارت فون در شمار گوشی‌های میان‌رده جای می‌گیرد و با پردازنده‌ای قوی‌تر و حافظه داخلی بیشتر خود می‌تواند دستگاهی مناسب برای تماشای انواع فیلم‌های آموزشی و برنامه‌های ویدیویی باشد. صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچی، وضوح تصویری برابر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل دارد. پردازنده آن هم چیپست چهار هسته‌ای اسنپ دراگون ۴۱۰ با سرعت کلاک ۱.۴ گیگاهرتز است. فضای رم این گوشی هوشمند ۱ یا ۲ گیگابایت است و حافظه داخلی آن نیز ۸ یا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت است. اما دوربین اصلی گوشی موتو G برابر ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم آن نیز ۵ مگا پیکسل است. روی این گوشی ۱۵۵ گرمی، سیستم‌عامل اندروید ۶ یا مارشمالو نصب شده است.

Idol 3 از آلکاتل

ویژگی‌هایی در این گوشی دیده می‌شود که آن را از دیگر رقیبان خود در این لیست متمایز می‌کند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به طراحی زیبا، دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی، نمایشگر فول اچ دی ۵/ ۵ اینچی و در نهایت پردازنده‌های قدرتمند برای به دوش کشیدن بار پردازشی اشاره کرد. اما اگر بخواهیم به‌صورت جدی‌تر به ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی نگاه بیندازیم باید بگوییم که نمایشگر ۵/ ۵ اینچی این گوشی وضوح تصویری برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و پردازنده آن هم چیپست اسنپ دراگون ۶۱۵ است. فضای رم۲ گیگابایت در برابر حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی که تا ۱۲۸ گیگابایت هم قابل ارتقا است، در مقابل دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی و باتری ۲۹۱۰ میلی آمپر غیرقابل تعویض از دیگر قابلیت‌های این گوشی است. این گوشی نیز وزنی برابر ۱۴۱ گرم دارد و سیستم‌عامل آن نیز اندروید نسخه ۵ یا لالی پاپ است.

بهترین گوشی‌های اندرویدی برای کودکان

بهترین گوشی‌های اندرویدی برای کودکان

بهترین گوشی‌های اندرویدی برای کودکان

بهترین گوشی‌های اندرویدی برای کودکان