افزایش بهره‌وری  برای رونق بخش کشاورزی
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در نشست صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی به کشورهای هم‌جوار که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور با مشکلاتی چون کمبود بودجه روبه‌رو است و امسال بخش اندکی از وعده‌های بودجه‌ای تحقق یافته است، در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، نکاتی مبنی بر افزایش بهره‌وری خصوصی و علمی، مشکلات بهره‌وری آب، وجود تعرفه‌ها و عوارض در بخش صادرات مطرح شد.

علی شریعتی‌مقدم ادامه داد: بحث تولید محصولات سالم و تأسیس شبکه‌ محصولات کشاورزی در جلسات گذشته ارائه شد و امیدواریم این طرح سال آینده تحقق یابد، البته در رابطه با محصولاتی چون چغندر، زعفران، گوشت، تخم‌مرغ، مرغ و... طی جلسه‌ای نکاتی از سوی کمیسیون و تشکلات ارائه شد و در حال پیگیری این موارد هستیم.
رییس اتحادیه‌ی کشاورزان خراسان‌رضوی هم با بیان اینکه فعالیت نکردن صنایع تبدیلی، یکی از مشکلات موجود در صادرات است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکل اگر تنها 30 درصد صنایع تبدیلی با ظرفیت کامل فعال شود، در راستای ارزآوری تأثیر فراوانی نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش‌های مختلف دارد، اما متأسفانه مسئله‌ی نقدینگی در کارخانجات مانع برطرف کردن این مشکل می‌شود. صفر موسی‌پور افزود: صدور خدمات فنی و مهندسی نقش موثری در بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها دارد و اگر در این مورد سازماندهی خوبی با توجه به پتانسیل موجود در بخش کشاورزی استان انجام شود، می‌توان حتی نیاز کشورهای هم‌جوار را نیز تأمین کرد.
علی‌اصغر علیزاده، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: مشکلی که بر همه‌ مشکلات در بخش کشاورزی غلبه می‌کند، بحث رایزنی اقتصادی است. تبادل اطلاعات در کشورها یک امر مهم است که اگر به موقع باشد تاثیرگذار است.
جعفر جمشیدی‌نژاد عنبرانی، کارشناس برنامه‌ و بودجه در استانداری‌ نیز یادآور شد: باید نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته باشیم، ایجاد کمیسیون دائمی برای گفت‌وگو طرح خوبی است که به سازمان نظام مهندسی در راستای اجرایی کردن این طرح کمک‌های زیادی می‌کند و با شکل‌گیری کمیسیون و ایجاد جلسات منظم خروجی‌های خوبی داریم.