چهار طرح نوآورانه در اصفهان رونمایی شد
دنیای اقتصاد: در دومین رویداد امید از چهار طرح نوآورانه صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی اصفهان رونمایی شد. دومین رویداد امید با هدف معرفی محصولات نوآورانه اعضای اتاق اصفهان برای معرفی محصولات جدید اعضای اتاق به جامعه مخاطب و همچنین حمایت از خلاقیت در تولید محصولات جدید واحدهای تولیدی استان برگزار شد.
در این رویداد ماهانه، مخترعان و تولیدکنندگان خلاق در مدت پنج دقیقه به معرفی محصولات نوآورانه خود می پردازند و سپس از این طرح ها به طور رایگان رونمایی می شود.
اولین طرح معرفی شده در این دوره، محصولی با عنوان «خودتمیزشونده نانو» بود که این تکنولوژی بیشتر مورد استفاده برای نمای ساختمان ها، سطوح آجری و سیمانی است. در معرفی این محصول به خصوصیاتی همچون ضد شوره، ضد لک و ضد نوشتار، ضد پوسته بودن و مقاوم به شرایط جوی مختلف اشاره شد.

«بازسازی بیرینگ ها»، دومین طرح معرفی شده در رویداد امید بود که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان اختراع شده است.
بیرینگ یکی از چند قطعه مکانیکی است که بعد از چند سال استفاده دور انداخته و یا جایگزین می شوند. متاسفانه ۲۰ درصد بیرینگ ها به دلیل عدم دانش فنی از بازار خارج می شوند در حالیکه ۸۰ درصد این قطعه از عمرشان همچنان باقی مانده است. با استفاده از این روش بازسازی می توان از بیرنگ های بالای ۸۰ درصد استفاده کرد.

«طرح تلویزیون اینترنتی» یا پروژه آی پی تی وی سومین طرح ارائه شده در این مراسم بود که در آن به طور همزمان بیش از ۲۰ شبکه را بطور زنده و غیر زنده می توان مشاهده کرد و قابلیت آرشیو هفتگی تصاویر و برنامه ها را دارد.
«پرتال اتاق بازرگانی اصفهان»، به عنوان خدمت جدیدی از طرف اتاق به اعضا چهارمین طرح معرفی شده در این مراسم بود. پرتال جامع اتاق بازرگانی اصفهان در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به اعضا با استفاده از به روزترین استانداردهای روز فناوری اطلاعات دنیا، تهیه و به بهره برداری رسید. مهمترین هدف پورتال اطلاع رسانی جامع، امکان ارتباط گسترده بین اعضا سازمان و ایجاد بستری مناسب برای توسعه بازار تولیدکنندگان و صنعتگران است. این پرتال حدود 20 زیرپرتال شامل پرتال مناقصات، سرمایه گذاری، نظرسنجی، همایش ها را در بر می گیرد.
در حاشیه این مراسم دبیراتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه طرح امید با هدف رونمایی محصولات نوآورانه اعضای اتاق بازرگانی طراحی شده به خبرنگار دنیای اقتصاد، گفت: معرفی محصولات نوآورانه کاری پرهزینه و سخت است.

محمد گوهریان با بیان اینکه اتاق بازرگانی به طور رایگان این امکان را در اختیار شرکت هایی قرار می دهد که محصول نوآورانه طراحی کرده اند، افزود: از طریق اتاق بازرگانی این محصولات بهتر، سریع تر و دقیق تر به اطلاع عموم مصرف کنندگان و بازار صنعت و اقتصاد می رسد.
وی با اشاره به اینکه در مدت اخیر طرح های زیادی بررسی شده اما باید محصول، یا بازار و یا فرایند آن نوآورانه باشد، تاکید کرد: اتاق بازرگانی برای یک سال آینده خود توان معرفی محصولات نوآورانه را برای هر هفته دارد و طبق برنامه می تواند پنج محصول را رونمایی کند.
دبیراتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: معرفی طرح های نوآورانه رویداد امید تنها در راستای معرفی طرح به صنعتگران اتاق بازرگانی است همچنین اتاق بازرگانی برای حضور در این مراسم از مسئولان دعوت می کند. وی یادآور شد: طرح امید می تواند از طریق رسانه های جمعی بازتاب خوبی داشته باشد.