«دوباره زندگی»  طرحی برای بانوان
طرح (دوباره زندگی) چند سالی است در سطح مناطق سیزده گانه مشهد آغاز به کار کرده است و در طول همین زمان موفق به جذب تعداد زیادی از شهروندان به ویژه بانوان شده است. این طرح تلاش دارد شهروندان را هر چه بیشتر با مفاهیم شهروندی آشنا کند و در ضمن آموزش ها، به مقوله هایی بپردازد که در بطن زندگی افراد مثمر ثمر قرار گیرد و کاربردی باشد. این دوره های آموزشی برای بانوان با هدف ارتقای سطح مهارتی و فکری آنان و افزایش مهارت‌های شهروندی و در قالب کلاس‌های آموزشی دوباره زندگی در رشته‌های امداد و کمک‌های اولیه، ایمنی در منزل، ورزش درآپارتمان، تغذیه و سلامت، مدیریت اقتصاد خانواده، مدیریت زمان و ... برگزار می شود.
دکتر حورایی در خصوص معیارخانواده موفق درسبک زندگی می گوید: عمده لطمه‌هایی که مردان به زنان و زنان به مردان می زنند به دلیل عدم آگاهی است متاسفانه درجامعه ما آقایان با همسرانشان رفتارمردانه دارند وخانم ها نیز باهمسرانشان رفتار زنانه. درصورتی که زن و مرد دو جنس مخالف هستند و تفاوتهای زیادی دارند.
این روانشناس ادامه می دهد: ماباید فضای گفتگو بین خانواده را فراهم کنیم ، مردها با سکوت به آرامش می‌رسند و زن ها با گفتگو. یک خانم وقتی مشکلی یا اضطرابی دردل خوددارد نیازدارد که باهمسرش گفتگو کند و به آرامش برسد. خیلی مهم است که بانوان در زندگی مشترک باهمسر خود حرف بزند و آقایان باید بدانند که وقتی همسر خودرا این چنین می بینند با اوحرف بزنند. یک خانم اگردرزندگی امنیت روانی داشته باشد می تواند به همسرش آرامش دهد و فضای امن ایجاد کند و اما آقایان باسکوت به آرامش می رسند، اگرخانم متوجه شد همسرش با حالت ناراحتی وارد منزل شده است باید فضای منزل را برای او آرام سازد.
وی در پایان می گوید: خانم هایی که مهارت زندگی رانمی دانند کسانی هستند که وقت شناس نیستند و در هر زمانیکه مایل هستند باهمسرخود گفتگو می کنند دراین صورت مرداحساس می کند که درک نمی شود.