یک خودرو پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف باید به دست مصرف‌کننده برسد و شرکت‌های مختلف دنیا سیاست‌های متفاوتی در این راستا دارند و هر چه یک محصول جدید‌تر و متفاوت‌تر باشد سیاست فروش آن هم متفاوت است. شرکت تسلاموتورز که در زمینه ساخت خودروهای اسپورت برقی فعالیت دارد در حال حاضر در این عرصه بازار خودروهای برقی را در دستان خود دارد و برای فروش محصولات خود هم سیاست‌های فروش خاصی دارد که در نوع خود جدید هستند. فروش خودروهای جدید و البته کاملا متفاوت سیاست‌های متفاوتی می‌طلبد که تسلا موتورز توانسته است در این راستا برنامه‌ها و اقداماتی متفاوت را معرفی کند تا مشتریانش برای داشتن این نوع خودرو قانع شوند. واقعیت‌هایی در رابطه با این این شرکت و سیاست‌های فروشش وجود دارد که قابل توجه هستند.

تسلا در هیچ جایی نماینده فروش ندارد و تمام خریدها و تراکنش‌های مالی به دست کارخانه اصلی می‌رسد و هیچ‌گونه واسطه‌ای وجود ندارد و خرید‌ها فقط آنلاین انجام می‌شوند. قیمت‌ها ثابت هستند و جای تخفیفی وجود ندارد و نمی‌توان حتی برای یک دلار درخواست کاهش قیمت داد. تنها در صورتی می‌توانید در تست رانندگی تسلا حاضر شوید که ۵ هزار دلار پیش پرداخت برای خرید بدهید و بعد از پرداخت می‌توانید برای آزمایش محصول مورد نظر اقدام کنید. در هیچ جای آمریکا البته نمی‌توانید پیش از خرید سوار خودرو شوید، مگر آن را خریداری کرده باشید. برای داشتن برخی مدل‌ها باید ماه‌ها یا حتی یک یا دو سال منتظر بمانید. این موضوع در رابطه با مدل تسلا ۳ از مدتی پیش آغاز شده است و افراد خودرویی را که در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد رسید، پیش‌خرید کرده‌اند.

تسلا در ساخت محصولاتش اما با چالش‌های سخت و دشواری مواجه بوده است چرا که خودروهایش را از صفر طراحی و تولید کرده است و از نظر فناوری در حال حاضر در صدر خودروهای برقی دنیا قرار دارد و همچنین از نظر عملکرد تسلا مدل S رقیب سوپر اسپورت‌های روز دنیا به حساب می‌آید، چرا که می‌تواند در نسخه‌های جدید در مدت زمان ۴/ ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین در مرحله اول ساخت و سپس فروش چنین خودروهایی کار راحتی نخواهد بود، چرا که فناوری بسیار پیچیده‌ای دارد. تسلا حضورش در دنیای ماشین‌های برقی را با خودروهای ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری آغاز کرد که چند برابر خودروهای عادی قیمت دارند و داشتن ۱۰ تا ۲۰ هزار سفارش برای خودرویی با این قیمت یک موفقیت به حساب می‌آید و البته تسلا موتورز برای اینکه در لیست انبوه‌سازان خودرویی قرار بگیرد راه زیادی در پیش دارد. ناگفته نماند این خودرو‌ساز پس از ساخت محصولات گران قیمت به فکر قشر متوسط جامعه هم افتاده است و نباید تخفیف‌های مالیاتی و مشوق‌های دولت برای خرید خودروی برقی را فراموش کرد. یکی از موفقیت‌های تسلا شروع با قیمت بالا و عملکرد جنجالی بوده است، چرا که ساخت خودرو‌های ارزان قیمت در تعداد بالا سخت‌تر و با ریسک بالاتری همراه است.