لکسوس و نمایشگرهای سه بعدی

لکسوس از جمله برند‌هایی است که با تمام قوای خود در حال برنامه‌ریزی برای ورود مقتدرانه به نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ است و بازی رسانه‌ای خاصی را آغاز کرده است. برای همین منظور در کنار صندلی آینده‌محوری که برای رونمایی در این نمایشگاه در نظر گرفته است شگفتی‌های بیشتری برای نمایش در اختیار دارد.

ژاپنی‌ها لکسوس را برای فتح بازار آمریکا ساختند و بعد از مدتی پایش به اروپا و سایر نقاط دنیا هم باز شد و توانست شانس خود را در بخش‌های دیگری از دنیا امتحان کند. پیش از نمایشگاه پاریس، لکسوس با جو‌سازی رسانه‌ای تلاش کرده است تا علاقه‌مندان خودرو‌سازی و خودروهای آینده را به غرفه خود بکشاند. شاسی بلند کامپکت که UX نامیده خواهد شد از جمله خودروهایی است که لکسوس تبلیغات زیادی برای معرفی آن انجام داده است. این برند چشم بادامی در حال حاضر برندهای RX و NX را برای شاسی بلندهای موفقش در نظر گرفته است و حال با معرفی مدل مفهومی جدیدش به احتمال زیاد دسته سوم UX هم اضافه خواهد شد. با انتشار تصاویر داخلی از این خودرو برگ جدیدی از طراحی داخلی رونمایی شد. به نظر می‌رسد لکسوس با استفاده از فناوری هولوگرام به‌دنبال استفاده از صفحه نمایش‌های سه‌بعدی است تا بیشترین اطلاعات در کمترین زمان ممکن در اختیار راننده قرار بگیرد.

رانندگی با خودروهای امروزی که به فناوری‌های مختلفی مجهز هستند نیاز‌مند آن است که اطلاعات زیاد‌تری از طرف راننده مورد بررسی قرار بگیرد و دسترسی به این حجم اطلاعات بالا خود نیازمند فناوری‌های نمایشی جدید است. لکسوس با درک این نیاز اساسی تلاش کرده است تا با ساخت صفحات نمایش سه‌بعدی با این چالش مقابله کند. تیم سازنده شاسی بلند مفهومی UX با طراحی این صفحه نمایش درصدد این بوده‌اند که تجربه متفاوتی از رانندگی با ایمنی بالا را در اختیار راننده خودرو قرار دهند. این صفحه نمایش در کنسول میانی جا خوش کرده است که اطلاعات مفید مربوط به بخش‌های مختلف خودرو را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این خودرو بدون آینه طراحی شده است و در دو طرف داشبورد دو عدد صفحه نمایش به جای آینه‌های جانبی قرار گرفته که تصویر کنار خودرو را نمایش می‌دهد.

این موضوع با هدف کاهش مقاومت هوا در خودروهای مفهومی انجام می‌شود که هنوز به دلیل موانع قانونی وارد خودروهای تولیدی نشده است. از نکات دیگر کابین خودرو شیشه‌های الکتروچورماتیک است که با توجه به نور خارج از کابین و داخل کابین قابلیت تنظیم میزان تیره شدن را دارد. لکسوس به‌تدریج اخبار مربوط به این خودروی خشن و خاصش را منتشر می‌کند و از انتشار عکس‌های زیاد از این خودرو جلوگیری می‌کند و با سیاست‌های تبلیغاتی خاصی به‌تدریج رندرهایی از این خودرو را منتشر می‌کند. برخی از مدل‌های مفهومی هیچ‌گاه به خط تولید راه پیدا نمی‌کنند اما با سیاستی که لکسوس در پیش گرفته است به نظر می‌رسد از همین حالا می‌توان این خودرو را تولیدی در نظر گرفت.