قواعد اقتصادی، میزان صادرات و واردات را تعیین می کند
دنیای اقتصاد: نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: میزان صادرات و واردات ما باید بر حسب قواعد اقتصادی کشورمان تنظیم شود چرا که نباید تعاملات اقتصادی به طریقی صورت گیرد که اقتصاد داخلی ما را با مشکلات بی شمار روبرو کند.

عباسعلی منصوری با اشاره به اینکه ما باید یک برنامه‌ اقتصادی توازنی میان مقوله های واردات و صادرات ایجاد کنیم، افزود: نباید اجازه دهیم پس ازبرداشتن تحریم ها و بازشدن تعاملات اقتصادی، کشوری طرح‌های اقتصادی خود را برما تحمیل کند.
وی یاد آورشد: ما در گام نخست نیازمند یک جدول اقتصادی هستیم که میزان واردات در تعاملات اقتصادی بیش از حد استاندارد نباشد تا به شاخص اقتصاد داخل کشورمان ضرری وارد نشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بعد اقتصادی و سیاسی درجهان قدرتی مثال زدنی به شمار می آید، تصریح کرد: قدرت ژئوپولتیک ایران در ابعاد سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشورها را متقاعد کرده که برای مذاکرات اقتصادی با ایران وارد تجارت شوند.
وی با بیان اینکه ایران پس از بازشدن درهای تحریم باید سخت گیرانه عمل کند، گفت: ما نباید فرصت‌های اقتصادی را با بی برنامگی تبدیل به افت کنیم. منصوری درباره درخواست کشورهای اروپایی برای تعاملات اقتصادی با ایران، بیان داشت: ثبات در نظام جمهوری اسلامی و اهداف صلح آمیز ایران در عرصه بین الملل بسیاری از سیاستمداران جهان را به این موضوع رسانده، که کشوری همچون ایران هیچ خطری برای امنیت جهان ندارد.
وی با بیان اینکه ایفای نقش ایران در منطقه خاورمیانه با مذاکرات هسته ای پررنگ تر شد، گفت: پس از رفع تحریم ها باید دولت راهبردهای کارشناسی شده ای ارائه دهد.
نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: برای پشتیبانی از فرصت‌های اقتصادی که پس از باز شدن قفل تحریم ها به سمت اقتصاد کشورمان حرکت خواهند کرد، باید تمهیداتی از جنس برنامه ریزی عملیاتی و کاربردی تدارک دیده شود. وی یاد آورشد: بدیهی است برای هر برنامه اقتصادی باید طرحی اصولی تدارک دیده شود؛ زیرا به طور حتم اگر طرح جامعی در این راستا اتخاذ نشود نمی توان امید داشت که فرصت‌های اقتصادی پس از تحریم از بین نروند.