فراتر از یک روزنامه اقتصادی
بهروز خدارحمی - دبیر کل کانون کارگزاران هنر دنیای اقتصاد این است که با محدودیت در حوزه فعالیت و تعداد مخاطبان توانسته به‌عنوان پر تیراژ ترین روزنامه در بخش خصوصی تبدیل شود. بین دنیای اقتصاد و دیگر روزنامه‌های اقتصادی وجه تمایزهای بسیاری وجود دارد. شواهد نشان می‌دهد دنیای اقتصاد بر خلاف بسیاری از روزنامه‌ها توانسته در عبور ازتغییر دولت‌ها و سیاست‌های مختلف بدون آسیب پذیری حرکت کند. با گذشت چندین سال از فعالیت این روزنامه مجموع تحلیل گران حرفه‌ای این روزنامه و مدیران، بدون سو‌گیری و کاملا فراجناحی به فعالیت خود ادامه داده و توانسته‌اند با تمرکز و توجه به مسائل بنیادی اقتصادی و همچنین تحلیل‌های منطقی و استاندارد به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین این روزنامه اقتصادی توانسته است در سال‌های گذشته بسیاری از حوزه‌های مفقود و ناپیدا را در زمینه‌های مختلف اقتصادی بار دیگر احیا و مشکلات حول آنها را پیگیری کند.
به اعتقاد بنده دنیای اقتصاد در دوازده سال فعالیت خود توانسته فراتر از یک روزنامه اقتصادی عمل کند و عملا به شکل یک هلدینگ اطلاعاتی و علمی بزرگ درآمده است. با توجه به اینکه در کشورما توجه کمتری به روزنامه‌های تخصصی با زبان بین‌الملل می‌شود، انتشار روزنامه «فایننشال تریبیون» را می‌توان اقدامی مثبت در زمینه ارتباطات بین‌الملل اقتصادی در کشور دانست. همچنین انتشار کتب مختلف در زمینه اقتصاد در قالب نمایشگاه دائمی؛ برگزاری همایش‌های تخصصی اقتصادی و همچنین تولید مجلات تحلیلی درکشور باعث شده که در سال‌های گذشته بسیاری از مردم علاقه‌مند به مباحث اقتصادی شوند و این امر تا حد زیادی منجر به تغییر نگرش و رویکرد اقتصادی در سطح کشور شده و چشم‌انداز روشنی را در جامعه به وجود آورده است.
روزنامه دنیای اقتصاد تاثیر زیادی بر روند سیاست‌های اجرایی کشور داشته است. مسوولان و مقامات عالی، فرصت رصد تمام اخبار سیاسی را در کشور ندارند و توانسته‌اند توسط این روزنامه دسترسی راحتی به تحلیل‌های کارشناسان برتر اقتصادی و بازخورد اخبار‌ مختلف داشته باشند. به‌طور کلی دنیای اقتصاد توانست تحلیل‌ها،بازخوردها و اخبار مهم اقتصادی کشور را در اختیار تمامی مسوولان قرار دهد و با استفاده از این تعامل درک متقابلی بین دولتمردان و مردم به وجود بیاورد.
با شرح و تفصیل موفقیت‌های پی در پی می‌توان به این مهم رسید که دنیای اقتصاد در شرایط حساسی به سر می‌برد و بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. وظیفه تیم اجرایی و تیم مدیریتی در این زمان خطیرتر از گذشته است و باید بتواند با تمام قوا به سمت تحلیل‌های قوی و همچنین گسترش مباحث اقتصادی برود. باید دقت کرد که دنیای اقتصاد تنها نقش یک تریبون اقتصادی را در کشور ندارد و رسالت آن بسیار فراتر از عملکرد یک روزنامه اقتصادی در کشور است.