بغرنج مثل گلر!

گروه ورزش: مساله گلر همچنان بغرنج‌ترین موضوعی است که باشگاه پرسپولیس با آن دست به گریبان است. پرونده معاوضه بیرانوند با مهدی طارمی خیلی زود بسته شد چراکه از همان اول هم عقلانی به نظر نمی‌رسید که پرسپولیس مهم‌ترین بازیکن خود در خط آتش را از دست بدهد تا درون دروازه‌اش را ترمیم کند. گلایه‌های دو طرف از یکدیگر برسر این پیشنهاد عجیب اما همچنان ادامه دارد. سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به طعنه درخصوص پیشنهاد مدیرعامل نفت می‌گوید: «من به مدیرعامل باشگاه نفت تبریک می‌گویم، او قطعا حقوق زیادی دریافت می‌کند که این پیشنهاد را می‌دهد! به نظر من او یک مدیر واقعی است که به بازیکنانش این‌قدر اهمیت می‌دهد و به همین دلیل قصد دارد بازیکنش را با یک بازیکن بزرگ معاوضه کند!»

بعد از سرمربی نوبت سرپرست باشگاه است که نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. طاهری ازآنها گلایه می‌کند که اگر حاضرند دروازه‌بان خود را معاوضه کنند، به معنی آن است که در این پست احساس نیازی به حفظ این بازیکن نمی‌کنند بنابراین باید با خودشان و این بازیکن شفاف برخورد کنند: «با شروع فصل نقل‌وانتقالات برای جذب بیرانوند اقدام کردم. نفتی‌ها ابتدا عنوان کردند که به این بازیکن نیاز دارند و اجازه حضورش در پرسپولیس را نمی‌دهند اما در ادامه اعلام کردند حاضرند بیرانوند را به‌طور قرضی به ما بدهند. ما هم گفتیم شرایط انتقال قطعی را اعلام کنید زیرا ما می‌خواهیم او را به‌صورت قطعی جذب کنیم. در ادامه به ما گفتند ما به او نیاز داریم و رضایت‌نامه بیرانوند را نمی‌دهیم. این درحالی است که نفتی‌ها جدیدا گفته‌اند حاضر هستند بیرانوند را با یکی از بازینکان ما که در پستی غیر از دروازه‌بان بازی می‌کند، معاوضه کنند. من می‌گویم از اول تکلیف خودتان را مشخص کنید و بیرانوند را هم اذیت نکنید. اگر بیرانوند را نیاز دارید که هیچ اما وقتی می‌گویید او را با یک بازیکن معاوضه می‌کنیم یعنی به بیرانوند نیاز ندارید! پس چرا با اذهان عمومی بازی می‌کنید؟ اگر واقعا نمی‌خواهید بیرانوند را به ما بدهید، بگویید لازمش داریم و نمی‌دهیم اما وقتی پیشنهاد معاوضه را می‌دهید انگار در پست دروازه‌بان مشکلی از بابت بازیکن ندارید. بالاخره هر باشگاهی لیست مازاد و فروش دارد که باید آن را مشخص کند.»

اما پرسپولیس دست روی دست نگذاشته تا پرونده بیرانوند بازهم از آنها زمان بگیرد، آنها به دنبال گزینه‌های دیگر رفته‌اند و اطمینان می‌دهند که کار خرید گلر را به زودی تمام می‌کنند. طاهری در همین گفت‌وگو مدعی شده: «بیرانوند بازیکنی است که هر تیمی تمایل دارد او را به خدمت بگیرد. ما هم به دنبال جذبش هستیم اما مطمئنا منتظر نمی‌نشینیم تا نفتی‌ها در دقیقه نود با صدور رضایت‌نامه او موافقت کنند. تیم ما نیاز به دروازه‌بان دارد و ما هم بر همین اساس کارهای‌مان را ادامه می‌دهیم تا گزینه مناسب را جذب کنیم. من می‌دانم دروازه‌بان جدید باید هرچه زودتر به تیم ملحق شود تا در تمرین‌ها شرکت کند و از هر نظر با تیم به هماهنگی برسد.» برانکو هم فقط با یک جمله از این موضوع عبور می‌کند: «برای پست دروازه‌بانی گزینه‌های زیادی داریم که مذاکراتی هم انجام شده اما از کسی اسم نمی‌بریم تا اینکه همه‌چیز نهایی شود.» او حتی وقتی با سماجت خبرنگار برای گرفتن یک اظهارنظر روشن‌تر مواجه می‌شود، به تندی می‌گوید: «متوجه حرف‌های من نشدید؟ گفتم همه‌چیز تا یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.»

با سوشا چه می‌کنند؟

اما این وسط داستان سوشا به کجا کشید؟ دروازه‌بان پرحاشیه باشگاه که از حضور درتمرینات هم منع شده است. تصاویری از برانکو با اومنتشر شد که جلسه‌ای را باهم برگزارکرده بودند. نشستی که سرمربی تیم آن را یک احوالپرسی ساده از بازیکنش اعلام می‌کند: «سوشا از زندان آزاد شده و من به‌عنوان مربی او می‌خواستم از وضعیت و روحیه‌اش باخبر شوم. ما با هم صحبت‌های معمولی انجام دادیم تا ببینیم در چند روز آینده شرایط چطور خواهد شد و چه اتفاقاتی پیش خواهد آمد. به هر حال سوشا عضوی از باشگاه ما است اما تصمیمات را نهادهایی می‌گیرند که از عهده من خارج است. مکانی همچنان عضو تیم پرسپولیس است اما برای آینده او من نمی‌توانم تصمیم بگیرم و ارگان‌هایی که مربوط به این کار هستند باید در این‌خصوص تصمیم‌گیری کنند.» توضیحات مدیر باشگاه هم چیزی شبیه به سرمربی است، آنها نمی‌خواهند پرونده سوشا را باز کنند و از شواهد این‌گونه برمی‌آید که اجازه استفاده از این بازیکن را هم ندارند. طاهری هم در مورد این بازیکن می‌گوید: «در مورد سوشا مکانی منتظر مراجع قضایی هستیم. کارها را پیگیری می‌کنیم و باید ببینیم اصلا می‌توانیم از او استفاده کنیم یا خیر. مطمئنا ما تابع تصمیمات مقامات قضایی هستیم. اگر مشکلش حل شد و کمیته اخلاق هم اجازه بازی او را صادر کرد، این موضوع را در هیات‌مدیره مطرح می‌کنیم و هر تصمیمی هیات‌مدیره گرفت، به آن عمل خواهیم کرد. بازیکنان باید بدانند مسائل اخلاقی در اولویت است و باید مراقب خودشان باشند تا چنین مشکلاتی برایشان پیش نیاید.»