تیم فولاد خوزستان که یکی از قطب‌های فوتبالی ایران محسوب می‌شود در فصل جدید با هدایت اسکوچیچ بازی‌های موفقی ارائه نداده و درحال حاضر با ۶امتیازدررده پانزدهم جدول قراردارد. این تیم از ۱۲ بازی انجام شده ۸ بازی را باخته و سه بازی را نیز مساوی کرده است.

اما آخرین باخت این تیم که عصرروز جمعه با نتیجه ۲برصفر در خانه و مقابل استقلال تهران اتفاق افتاد منجر به خشم هواداران این تیم شد و آنها خسارت‌های سنگینی به استادیوم غدیراهواز وارد کردند. از آتش‌زدن سکوها تا شکستن شیشه‌ها و تخریب تجهیزات این ورزشگاه که نشان از اوج ناراحتی فولادی‌ها داشت. طبق برآوردی که تا صبح روز بعد از بازی انجام شد هزار صندلی ورزشگاه غدیر شکسته شده است و همچنین شیشه‌های در ورودی سالن کنفرانس و باجه‌های فروش بلیت هم به همین سرنوشت مبتلا شدند. با این شرایط فولاد خوزستان به دلیل اتفاقات این بازی باید در انتظار جریمه‌ای سنگین از سوی کمیته انضباطی باشد.

اسکوچیچ مقصر این ماجرا شناخته شد

رئیس هیات فوتبال خوزستان با جانبداری تلویحی از رفتار تماشاگران فولاد، سرمربی این باشگاه را مسبب ماجرا دانسته است. کاظم طالقانی در گفت‌وگو با سایت کاپ، درباره حاشیه‌های پایانی این بازی اظهار کرد: «طرفداران تیم فولاد به دلایل نتایج ضعیف این تیم در فصل جاری لیگ برتر همچنین حذف از جام حذفی ناراحت هستند و سعی دارند تا از این طریق اعتراض خود را نسبت به نتایج تیم‌شان ابراز کنند که البته این روشی که جمعه شب انتخاب کردند صحیح نیست. ضرر زدن به ورزشگاه غدیر که متعلق به خود آنها است نتیجه‌ای جز ضررمالی ندارد.»

وی خطاب به مسوولان باشگاه فولاد مسبب این ماجرا را معرفی کرد و گفت: «متاسفانه اصرار بر ادامه همکاری با اسکوچیچ این شرایط را ایجاد کرده و تیمی که همواره نتایج خوبی در لیگ کسب می‌کرد این فصل به تمام رقبا باخته است. سرمربی تیم برای درآمدزایی و رسیدن به اهداف خاصی که دنبال می‌کند با لجبازی روی حرفش ایستاده و حاضر نیست از سمتش کناره‌گیری کند اما مسوولان فولاد باید هرچه زودتر به این همکاری پایان دهند تا شرایط برای فولاد از این بدتر نشود. سقوط این تیم به لیگ دسته پایین اتفاق غیرممکنی نیست و اگر سریع‌تر تصمیم درستی در این باره گرفته نشود ممکن است بار دیگر فولاد همچون چند فصل پیش به دسته پایین سقوط کند. ما جلسات متعددی با مسوولان باشگاه فولاد برگزار کرده‌ایم و آنها را نسبت به عاقبت کار مطلع ساختیم اما در نهایت این خودشان هستند که باید تصمیم بگیرند. حالا با توجه به نزدیک شدن به فصل نقل‌وانتقالات فولادی‌ها می‌توانند با جا به جایی سرمربی و جذب بازیکنان کارآمد در نیم فصل دوم نتایج اخیر را جبران کنند.»

محرومیت در انتظار اسکوچیچ و هواداران فولاد

دبیر کمیته انضباطی از محرومیت تماشاگران فولاد و همچنین سرمربی این تیم خبر داد. حسین عبداللهی در گفت‌وگو با کاپ گفت: «من خودم بازی را ندیدم اما شنیدم که حرکت اسکوچیچ در کنار زمین باعث این جنجال‌ها شده است. بارها در صحبت‌هایمان گفته‌ایم اعضای یک تیم از جمله مدیر، مربی و بازیکن نباید طوری رفتار کنند که باعث تحریک تماشاگران شوند و در نهایت چنین اتفاقات تاسفباری رخ دهد. قطعا یکی ازعوامل تحریک‌آمیز در رفتار هواداران فولاد حرکات اسکوچیچ در کنار زمین بوده است. ما پس از بررسی این پرونده قطعا اسکوچیچ را محروم و جریمه خواهیم کرد. به‌زودی کار بررسی این پرونده را آغاز خواهیم کرد. احتمالا علاوه بر جرایم مالی یک بازی نیز بدون تماشاگر برای فولاد اعلام خواهیم کرد. متاسفانه فوتبال ما به سمت خوبی نمی‌رود و فرهنگ بدی روی سکوها جا افتاده که می‌خواهند اعتراض‌شان را به نتایج تیم به نحو بدی اعلام کنند. آخر ما چقدر جریمه و محروم کنیم. وقتی می‌بینیم همان افراد دوباره دست به تخلفاتی می‌زنند خستگی به تن ما می‌ماند.»