بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا این خبر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و مسوولان ورزشی و حتی غیرورزشی از این اتفاق صحبت کردند. از همان روزهای نخست که با این قهرمانی حضور تیم ملی در جام جهانی فوتسال بانوان قطعی شد، صحبت‌هایی مبنی بر عدم اعزام تیم ملی به این رقابت‌ها که به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود، شنیده شد. «ایسنا» با تحلیل این اتفاق نوشت مصاحبه علی کفاشیان درباره احتمال لغو اعزام تیم همه چیز را مشخص کرد، اینکه رئیس علاقه‌ای به اعزام تیم ملی ندارد.

تمام کسانی که در روزهای نخست قهرمانی تیم ملی در آسیا درباره حمایت خود از تیم و همچنین تلاش‌هایشان برای ادامه موفقیت این تیم صحبت می‌کردند باز هم همه چیز را به فراموشی سپردند و حال که تیم ملی فوتسال به یک عزم برای رفتن به جام جهانی گواتمالا احتیاج دارد از هیچ‌کس خبری نیست و تیم ملی بانوان تنهاست. رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که رفتن به گواتمالا میزبان جام جهانی فوتسال زنان هزینه زیادی دارد و با توجه به اینکه این کشور در ایران سفارت ندارد سفر طولانی و سخت است. برنامه اصلی فدراسیون برای اعزام تیم این بود که بانوان از آلمان و مکزیک به گواتمالا بروند، اما روزهای اخیر کفاشیان اعلام کرد که زمان کافی وجود ندارد و سفر از این طریق امکان‌پذیر نیست. الهه عرب‌عامری، نایب رئیس بانوان فدراسیون هم اعلام کرد که او نمی‌تواند ۲۳دختر را به یک سفر طولانی ببرد و در نهایت هم ویزا به آنها داده نشود. اما صحبت‌های علی ماجدی سفیر ایران در آلمان بسیاری از ابهامات این سفر طولانی و به قول نایب رئیس بانوان سفر به «دور کره زمین» را مشخص کرد. او در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران هیچ هماهنگی با سفارت ایران در آلمان نداشته است و اگر فدراسیون با سفارت صحبت می‌کرده آنها می‌توانستند که شرایط این سفر را برای تیم ملی بانوان فراهم کنند.

بنابراین صحبت‌های رئیس فدراسیون درباره اینکه سفر از طریق آلمان امکان‌پذیر نبوده و زمان کافی وجود ندارد درست نیست، چرا که فدراسیون اصلا پیگیری در این باره انجام نداده است، البته مسوولان فدراسیون هر روز بهانه‌ای برای لغو این اعزام داشتند و چند هفته قبل اعلام کردند که فدراسیون گواتمالا جواب ایمیل روابط بین‌الملل فدراسیون را نداده و در واقع کم‌کاری از طرف کشور میزبان بوده است نه فدراسیون ایران.