علی‌کریمی: مطبوعات از بحران پرسپولیس سود می‌برند

مواضع علی کریمی حتی درشرایطی که او از فوتبال دور است هم می‌تواند جذاب باشد.ستاره سابق تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط پرسپولیس هم‌اکنون بحرانی است و روند فعلی پرسپولیس با توجه به پیروزی که این تیم به دست آورده، چگونه است، گفت: «من به هیچ‌وجه شرایط را بحرانی نمی‌بینم و نمی‌دانم که چرا در این مملکت عده‌ای شرایط یک تیم را بعد از سه بازی به سمت بحرانی بودن می‌برند؟! پرسپولیس بازی آخر را برد و هم‌اکنون ۲۵، ۲۶ بازی دیگر مانده است و شرایط بحرانی وجود ندارد، اما شما مطبوعاتی‌ها از این شرایط بحرانی سود می‌برید و باید این مسائل را رسانه‌ای کنید والا اتفاق خاصی نمی‌افتد.»

وی شرایط پرسپولیس را با منچستریونایتد و ذوب‌آهن مقایسه کرد و گفت: «سال گذشته منچستریونایتد با این همه ستاره و مخارج هفتم شد یا ذوب‌آهن در هفت هفته ابتدایی لیگ فصل گذشته جزو تیم‌های پایین جدول بود، اما در آخر جزو چهار تیم برتر لیگ ایستاد و قهرمان جام حذفی شد. هنوز هفته‌های زیادی از لیگ برتر نگذشته و آنقدر وقت وجود دارد که همه تیم‌ها بتوانند خود را به شرایط مطلوب برسانند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «در یکی از رسانه‌ها مطلبی بیان شده که قرار است علی کریمی در کسوت مربیگری در پرسپولیس حضور یابد چنین چیزی صحت دارد یا خیر؟» با رد این خبر گفت: «گمانه‌زنی که همیشه زیاد است، اما به صراحت می‌گویم که هیچ قصدی برای مربیگری ندارم و با شرایط فعلی که دارم به هیچ عنوان به من نمی‌خورد که بخواهم کار کنم و وارد عرصه مربیگری شوم، چرا که نیازی نیست.»

کریمی حاضر نیست بدون طی کردن دوره‌های مربیگری وارد این عرصه شود.حداقل به‌نظر می‌رسد بعد از جدایی از تیم ملی چنین تصمیمی گرفته است: «مگر قرار است هر بازیکنی و در هر عرصه‌ای همچون فوتبال و بسکتبال بازی خود را کنار می‌گذارد سریعا مربی شود؟ متاسفانه برخی فکر می‌کنند هر فردی بازی را کنار گذاشت باید بیاید مربی شود. بازی کردن و مربیگری دو مقوله جدا از هم هستند که هر کدام نیاز به تجربه خاص خود دارند. باید در امر مربیگری دوره‌های خاصی را گذراند.» بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که درگیری خداداد و فرهاد مجیدی را در بین دو نیمه بازی ستارگان ایران و جهان تایید می‌کنید یا تکذیب، گفت: «تیم فوتبال مثل یک خانواده است و مثلا بین پدر با مادر حرف و حدیث اتفاق می‌افتد، ولی متاسفانه در فوتبال مملکت به جای آنکه این مسائل در همان خانواده حل شود، سریعا رسانه‌ای می‌شود. آنقدر بازیکنان ما با خبرنگاران آنلاین در ارتباط هستند که هنوز ما به خانه نرسیده بودیم این مطلب رسانه‌ای شده بود! این چیزی بوده که در این خانواده اتفاق افتاده و همه جا این مساله اتفاق می‌افتد. این مشکل جدیدی نیست که بخواهیم خیلی آن را بزرگ کنیم.»

کریمی اگرچه با اختلاف از کی‌روش جدا شد اما از او به نیکی یاد می‌کند و تذکر می‌دهد داشتن تنها مربی بزرگ برای موفقیت کافی نیست: «زمانی که مربی می‌ماند به این معنی است که عملکرد خوبی داشته و مردم ما هم راضی بودند که وی بماند؛ بحث من بحث دیگری است. بحث بر سر این است که اگر ما یک مربی خوب داریم همه چیز درست است و ما می‌توانیم موفق شویم کما اینکه در جام ملت‌ها در بهترین شرایط اوت شدیم ولی به این معنی نیست که بگوییم به این سبب که یک مربی خوب داریم حرف اول را در آسیا می‌زنیم. خیر از این خبرها نیست.یک مربی برای موفقیت نیاز به مولفه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و تنها به این معنی نیست که این امکاناتی است که تنها مربی تیم ملی نیاز دارد بلکه تمامی مربیان به این فاکتورها نیاز دارند و باید همه و بیشتر فدراسیون فوتبال امکاناتی را که یک مربی برای موفقیت نیاز دارد، فراهم کنند.»