کارلوس کی‌روش پس از پایان مرخصی دوماهه‌اش و بازگشت به ایران مورد استقبال خبرنگاران قرارگرفت و آنها درهمان فرودگاه پای صحبت‌های سرمربی تیم ملی نشستند. اولین موضوع طول زمان مرخصی او بود که کی روش به آن این‌گونه پاسخ داد: «بعد از ۴ سال که اینجا هر روز سخت کار کردم این مدت مرخصی برایم خیلی زیاد نبود ولی به هر حال بازگشتم و الان در ایران هستم.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کی‌روش در مورد اینکه گفته می‌شود به دلیل نبود امکانات در فوتبال ایران مدت طولانی بود که بازنگشته بود، گفت: «به هیچ عنوان. دقیقا در تاریخی که از قبل اعلام شده بود به ایران بازگشتم. تمام جزئیات سفر من هماهنگ و با فدراسیون مطابقت داده شده بود و اکنون می‌بینید که در ایران حضور دارم.»

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا ادعای مسوولان فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه هر روز با او ارتباط داشته‌اند صحت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: «این مساله درست است. همان‌طور که گفتم قبل از اینکه به مرخصی بروم تمام برنامه‌ها و جزئیات هماهنگ شده بود. درست است من به‌صورت فیزیکی در ایران نبودم اما ارتباطم با کادر فنی و همچنین کادر اداری هر روز برقرار بود و از تمام مسائل اطلاع داشتم. مسلما تمام این گزارش‌ها به گوش کفاشیان می‌رسیده است.»وی در مورد اینکه ورزشگاه دستگردی به فدراسیون فوتبال عراق تحویل داده شده و آیا با توجه به بد بودن کیفیت چمن کمپ تیم ملی، تمرینات تیم ملی آنجا برگزار می‌شود، گفت: «بعد از ۴ سال که در ایران حضور دارم باید بگویم برای من فرقی ندارد که در ورزشگاه دستگردی تمرین کنم یا کمپ تیم ملی، بلکه برای من فقط کیفیت زمین مهم است. مسلما اگر زمین تمرین تیم ملی کیفیت نداشته باشد برای فوتبال ملی ایران خوب نیست. ۴ سال است که من در ایران هستم اما همان قصه‌های قدیمی مثل فیلم از جلوی چشم ما رد می‌شود. متاسفانه هنوز با همان مشکلات قدیمی روبه‌رو هستیم. می‌توانیم انگ‌های زیادی به فوتبال ایران بچسبانیم اما مساله‌ای که اشاره کردید، تداوم داشته است.»