گروه ورزش- هفته بیست‌ویکم لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه هفته گذشته با برگزاری بازی جنجالی نفت تهران و پیکان شروع شد تا شاگردان منصوریان در پلی‌آف آسیا حاضر شوند. حالا اما طبق برنامه، هفت بازی دیگر این مرحله باید ظرف امروز و فردا برگزار شود. بدون تردید یکی از مهم‌ترین مسابقات این هفته، ‌رویارویی پرسپولیس با صبای قم است. دو تیم هفته گذشته تجربه متفاوتی داشتند؛ سرخپوشان در مشهد پدیده را بردند، اما شاگردان تارتار در مسابقه‌ای که با اشتباهات بزرگ داور همراه بود، در زمین خودی به تراکتورسازی مدعی باختند. این بازی اما از یک جهت دیگر هم اهمیت مضاعف دارد. در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های ورزشی مدعی هستند دیدار امروز پرسپولیس با صبا، آخرین فرصت حمید درخشان روی نیمکت سرخپوشان است. در حقیقت ظواهر امر حاکی از آن است که کار پرسپولیسی‌ها با برانکو تمام شده و او بعد از مسابقه با تیم قمی روی نیمکت قرمزها خواهد نشست. در این شرایط درخشان راهی ندارد جز اینکه با پیروزی قاطع بر صبا، حداقل شانس‌هایش را برای بقا زنده

نگه دارد.

استقلالی‌ها هم روز جمعه در ورزشگاه کوچک واختصاصی گسترش فولاد تبریز باید به مصاف این تیم بروند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با کسب سه پیروزی پیاپی، قشنگ در کورس قهرمانی قرار گرفته‌اند،‌ برای تمدید موفقیت‌های‌شان چاره‌ای غیر از بردن تیم کمالوند ندارند. جالب اینکه شنیده می‌شود این بازی هم آخرین فرصت فراز است و سرمربی گسترش فولاد در صورت عدم کسب نتیجه لازم، کارش را از دست خواهد داد.

این هفته اما دربی اصفهان هم برگزار می‌شود. این بازی که معمولا زیباتر از دربی تهران از کار درمی‌آید،‌ بین دو تیمی انجام می‌شود که در شرایط خوبی به‌سر می‌برند. سپاهان بعد از چند نتیجه ضعیف هفته گذشته توانست در اهواز از سد فولاد بگذرد و در زمره مدعیان باقی بماند. آنها برای حفظ این شرایط نیاز مبرم به بردن دربی دارند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسیده است.

بنا بر اعلام سازمان لیگ، ۱۱ بازیکن از مسابقات امروز و فردا محروم هستند. محسن بنگر از پرسپولیس، کرار و برهانی از استقلال، جماعتی از فولاد، تیغ‌نورد از نفت مسجد سلیمان، مشکل‌پور و حکیم نصاری از سایپا،‌ حسن‌زاده و سانتوس از ذوب‌آهن، ستاری از راه‌آهن و سیف‌اللهی از استقلال صنعتی خوزستان بازیکنانی هستند که این هفته نمی‌توانند به میدان بروند.

برنامه مسابقات هفته بیست‌ویکم

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن

نفت‌مسجدسلیمان- تراکتورسازی.............. ۱۵:۳۰

سایپا- فولاد خوزستان............................... ۱۵:۳۰

پرسپولیس- صبا........................................... ۱۷:۱۵

جمعه اول اسفند

راه‌آهن- پدیده.............................................. ۱۵:۳۰

استقلال‌خوزستان- ملوان......................... ۱۵:۳۰

گسترش فولاد-‌ استقلال........................... ۱۵:۳۰

سپاهان- ذوب‌آهن...................................... ۱۵:۳۰