تلویزیون باید جواب مردم را بدهد

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، غروب پنج‌شنبه کیانوش رستمی به رقابت با ۹وزنه‌بردار دیگر در گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم پرداخت. رستمی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۱۷۳ کیلویی را با موفقیت مهار کرد. وی سپس وزنه ۱۷۶ کیلویی را نیز بالای سر برد تا تقریبا مدال یک‌ضربش را قطعی کند.

رستمی سپس برای حرکت سوم خود تقاضای وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را کرد که این بار هم از پس مهار آن به خوبی برآمد تا مدال نقره یک‌ضرب از آن وی شود. رستمی همچنین رکورد یک‌ضرب دسته ۸۵ کیلوگرم ایران را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد. رکورد قبلی این حرکت با ۱۷۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی بود که ۳ سال پیش در جام باشگاه‌های آسیا در ازبکستان به ثبت رسیده بود. ایوان مارکوف از بلغارستان با وزنه ۱۷۹ کیلویی و آندره ریباکوف از بلاروس با وزنه ۱۷۵ کیلویی به ترتیب اول و سوم شدند.

با آغاز حرکات دوضرب کیانوش رستمی برای اولین بار درخواست وزنه ۲۱۱ کیلویی را کرد که در مهار آن ناکام ماند. رستمی در بار دوم با اضافه کردن یک کیلوگرم دیگر به وزنه قبلی برای بلند کردن وزنه ۲۱۲ کیلویی روی تخته آمد که این بار هم ناکام بود و نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد. وزنه‌بردار کشورمان برای بار سوم نیز یک بار دیگر یک کیلوگرم به وزنه درخواستی خود اضافه کرد، اما این بار این وزنه ۲۱۳ کیلویی را مهار کرد تا ضمن فرار از اوت شدن، مدال خود را هم قطعی کند. در نهایت رستمی با ثبت مجموع ۳۹۱ کیلوگرم دو مدال طلای دوضرب و مجموع را همراه با مدال نقره یک ضرب از آن خود کرد. در این دسته مارکوف از بلغارستان و اوکولوف از روسیه با ثبت مجموع ۳۹۰ و ۳۸۵ کیلو به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین در حرکات دوضرب نیز آلیموف از ازبکستان و اوکولوف از روسیه دوم و سوم شدند. رستمی پیش از این عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ پاریس و برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را نیز به خود اختصاص داده بود.

انتقاد از صداوسیما

کیانوش رستمی اما بعد از کسب مدال طلای مسابقات جهانی وزنه‌برداری، به انتقاد از صداوسیما پرداخت. او به خبرگزاری فارس گفت: «به نظر شما کسی که پرچم ایران را در جهان به اهتزاز در می‌آورد، این حق را نداشت که رقابتش از طریق تلویزیون نشان داده شود و مردم عملکرد او را ببینند؟ چه چیزی بهتر از قهرمانی یک ورزشکار می‌توانست مردم را خوشحال کند؟ با تماس‌هایی که از ایران داشتم فهمیدم همه مردم از عملکرد تلویزیون ناراحت بودند و حتی خانواده من که چندین ماه منتظر بودند تا چنین لحظاتی را ببینند به خواسته خود نرسیدند و این نمی‌تواند برای ورزش ما خوب باشد. امیدوارم خودشان جواب مردم را بدهند که چرا با اینکه حق پخش را خریده بودند این مسابقات از تلویزیون پخش نشد و چرا مردم نتوانستند قهرمان خود را ببینند آن هم در کشوری که اجازه داده نشد که سرود ایران تا آخر خوانده شود و این خیلی بد است.» او سپس در مورد مدالی که گرفت توضیح می‌دهد: «پس از اتفاقی که در بازی‌های آسیایی برایم رخ داد و آنجا هم حقم مدال طلا بود، خدا را شکر می‌کنم که توانستم در قزاقستان در رقابتی سخت و جانانه مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کنم. در بازی‌های آسیایی هم نمی‌دانستم که یک حرکت رقیبم مانده و اگر آنجا هم از این موضوع مطلع بودم، مطمئن باشید که در این رقابت‌ها هم هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادم حریف چینی مدال طلا را به خود اختصاص دهد.»