سرمربی استقلال درباره کارشناسی خداداد افشاریان در برنامه ۹۰ در ارتباط با صحنه جنجالی دقیقه ۱۰و برخورد محسن فروزان با جلال رافخایی که آن را پنالتی دانست با رد آن گفت: «با احترامی که برای افشاریان قائل هستم محسن فروزان در آن صحنه وقتی به سمت توپ حرکت می‌کند نگاهش به سمت توپ و زمین است نه یارحریف. در نقطه مقابل وقتی رافخایی دید که توپ از او جدا شده خودش را روی زمین پرتاب کرد.» قلعه‌نویی که با «کاپ» صحبت کرد در توصیف آن صحنه می‌گوید: «معتقدم افشاریان صددرصد اشتباه می‌کند. وقتی نگاه بازیکن به توپ و حرکت آن است چطور ممکن است قصد زدن یار حریف را داشته باشد. بازیکن ملوان وقتی مطمئن شد به توپ نمی‌رسد خودش را به زمین انداخت تا اصطلاحا خطای پنالتی بگیرد. از افشاریان می‌خواهم یک بار دیگر این صحنه را با دقت نگاه کند. من بارها این صحنه را دیدم و روی نگاه دروازه‌بان تیمم دقت کردم.»

او تکل فروزان را برای توپ می‌داند: «دروازه‌بان که نمی‌تواند از جلوی مهاجم کنار برود و گل زدن او را نظاره کند. فروزان به سمت توپ رفت، نه به سمت پا یا بدن مهاجم. البته انتظاری غیر از این هم از آن برنامه نمی‌رود. اتفاقا اگر در آن برنامه می‌گفتند که این صحنه پنالتی نبوده من تعجب می‌کردم.»

وی همچنین از مصاحبه تند چند روز پیش فروزان که در آن رحمتی را متهم به جوسازی علیه خود کرده بود انتقاد کرد وگفت: «به خاطر آن مصاحبه با او برخورد کردم. به فروزان گفتم تو باید حرفت را درون زمین بزنی نه در روزنامه ها.

بیشتر تمرین کنی، انرژی بیشتری مصرف کنی و حرفت را درون زمین فوتبال بزنی. معتقدم استقلال صاحب یک دروازه‌بان خوب شده و تا چند سال در این پست بیمه است. محسن فروزان در این مدت روی نتایج ما تاثیرگذار بوده و شاید در برخی مسابقات روی بعضی گل‌ها درصدی مقصر بوده است، اما گل‌هایی که روی آنها کمی مقصر بوده باعث از دست رفتن نتیجه برای استقلال نشده است.» قلعه‌نویی درخصوص علت ناراحتی فروزان گفت: «اخیرا یکی از رسانه‌ها که از یک دروازه‌بان خط‌وربط می‌گیرد در حال مطلب زدن علیه دروازه‌بان ماست. آنها روی دروازه‌بان ما زوم کرده و می‌خواهند تمرکزش را از او بگیرند که البته این هم خط‌وربطی است که از یک نفر دیگر داده می‌شود، اما باز هم به هواداران استقلال می‌گویم که در این بحث دروازه استقلال تا چند سال بیمه شده است.»