قلعه‌نویی: می‌خواهند برای کی‌روش مصونیت درست کنند

دنیای اقتصاد: بعد از شکست برابر نفت تهران و تحویل دادن صدر جدول به تراکتورسازی تبریز، خواندن حرف‌های امیر قلعه‌نویی می‌تواند جالب باشد. سرمربی استقلال مصاحبه‌اش با کاپ را با اظهار نظر در مورد شیوه برکناری دایی شروع کرده است: «اینکه علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد، موضوعی است که به این باشگاه مربوط می‌شود، اما علی دایی از سرمایه‌های ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. به اعتقاد من نباید چنین سرمایه‌هایی را خیلی راحت از دست بدهیم. علی دایی زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده و همیشه برای او احترام قائل هستم.» سرمربی استقلال سپس انتقادش از ناآمادگی ملی‌پوشان را تکرار می‌کند: «برایم تعجب‌آور است که چرا بازیکنان ملی‌پوش پس از بازگشت از اردوی تیم ملی به چنین روزی افتاده‌اند؟ انگار که وزنه ۱۰ کیلویی به پای آنها بسته شده است. قصد داریم برای مشخص کردن دلیل افت بدنی ملی پوشان‌مان از آنها تست‌های پزشکی مخصوصی بگیریم. ملی‌پوشان استقلال با قراردادهای آنچنانی در استقلال ماندنی شدند و مجموعه ما این انتظار را از این نفرات دارد که در حد و‌اندازه‌های خودشان ظاهر شوند. اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد، باید باز هم دنبال راهکارهای دیگری باشیم تا بتوانیم از نفرات ملی‌پوش‌مان به نحو احسن و آنطور که انتظار می‌رود، بازی بگیریم.»

سرمربی استقلال سپس به بحث تمدید قرارداد کی‌روش می‌پردازد. او معتقد است عده‌ای از هواداران رسانه‌ای کی‌روش در حال تعدیل توقع هواداران تیم‌ملی هستند: «از قبل گفته بودم که موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستم، اما از سوی دیگر به خوبی می‌دانم چرا این روزها بحث از دست دادن زمان به راه افتاده است. عده‌ای میکروفون و قلم به دست این روزها در گوش مردم می‌خوانند که ما زمان را برای حضور در جام ملت‌ها از دست داده‌ایم. لطفا به من بگویید که کدام زمان را از دست داده‌ایم؟ غیر از یک فیفادی کدام تیم در آسیا اردوی تدارکاتی داشته که ایران نداشته؟ آقایان لطفا این بازی جدید را به راه نیندازید زیرا انتهای این ماجرا برای همه مشخص است. احساس می‌کنم با این کارها می‌خواهند برای سرمربی تیم ملی مصونیت ایجاد کنند!» انتقادهای قلعه‌نویی همچنان ادامه دارد: «این روزها که بحث جام ملت‌ها مهم نیست را به راه‌انداخته‌اند در حالی که شانس قهرمانی در جام ملت‌ها ۴ به یک است، ولی راهیابی به جام‌جهانی شرایط آسانتری دارد. همین آقایان روزی که من را در تلویزیون به اسم مناظره محاکمه می‌کردند وقتی گفتم تیم ملی در

جام ملت‌ها خوب می‌دوید. در جواب من گفتند خب به جای فوتبالیست دونده به مسابقات می‌بردید! آن وقت زمانی که تیم ملی از جام جهانی بازگشت و کی‌روش عنوان کرد در جام جهانی دوندگی بالایی داشتیم، همین آقایان به‌به و چه‌چه کردند که این فوتبال خیلی عالی است.»