تحسین جهانی فوتبـال ایـران
والیبال ایران، ایتالیا را شکست داد تحسین جهانی فوتبال ایران

ایران منظم و بابرنامه بود
لیونل مسی
ایران بسیار منظم بود و بابرنامه بازی می‌کرد. ما کار دشواری برای عبور از بازیکنان ایران داشتیم. بازی بسیار مهمی را بردیم. با این پیروزی به راحتی از گروه صعود کردیم و در ادامه می‌توانیم با آرامش بیشتری بازی کنیم. از نتیجه کسب شده خوشحالم چرا که بازی سخت و دشواری را پشت سر گذاشتیم. با توجه به بازی دفاعی حریف نتوانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. انتظار نداشتیم که بازی خیلی سختی برابر ایران داشته باشیم. ایران دفاع بسیار خوبی برای ما تشکیل داده بود و به ما اجازه نداد که توپ را در محوطه جریمه به گردش دربیاوریم.

به ایران تبریک می‌گویم
آلخاندرو سابه‌یا
مایلم به تیم ایران تبریک بگویم چرا که بازی خیلی عالی را به نمایش گذاشت. دو دروازه‌بان هم عالی بودند و ضربه مسی را هیچ دروازه‌بانی نمی‌توانست بگیرد. حتی اگر دو دروازه‌بان هم درون دروازه بود نمی‌توانست ضربه مسی را بگیرد. ما می‌خواستیم از جناح راست هم حمله کنیم. به همین خاطر چند تعویض انجام دادیم تا بتوانیم فرصت‌های بیشتری را ایجاد کنیم. بوسنی و ایران دو تیم متفاوت هستند. بوسنی با ذهنیت متفاوت و تهاجمی‌تر بازی می‌کند درحالی‌که ایران آن چیزی که ما تا به حال دیده‌ایم بیشتر برای دفاع و ضدحمله آماده است.



تفاوت ایران و آرژانتین «مسی» بود
کارلوس دونگا
آرژانتین هیچ طرح و برنامه‌ای برای بازی خوب ندارد. این تیم نمی‌تواند توپ را سریع به گردش درآورد. آرژانتین همچون یک گروه منسجم و هماهنگ بازی نمی‌کند و این در دیدار با ایران به خوبی نمایان بود. شاگردان سابه‌یا نظر من را جلب نکرده‌اند. تیمی که گل نمی‌زند، گل می‌خورد و این در دیدار برابر ایران رخ داد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران فرصت‌های زیادی را از دست دادند و در نهایت هم گل خوردند. مسی توانست در دقایق پایانی سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار ظاهر شود و گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. این است فرق بین تیم ملی فوتبال ایران و آرژانتین.



ایران، بهتر از اسپانیا و انگلیس
یورو اسپورت
ایران هم از انگلیس و هم از اسپانیا بهتر بوده است. بدون شک و به‌طور منصفانه ایران کاملا در یک سوم دفاعی خود بود اما اسپانیا و انگلیس هم همین وضعیت را داشتند. با این حال تیم کارلوس کی‌روش بسیار منظم و پر سر و صداتر دفاع کرد که به‌طور خاصی در آوردگاهی مثل جام‌جهانی به چشم می‌آید. درحالی‌که اسپانیا در دو بازی نخست خود 7 گل خورده و انگلیس هم از همین تعداد بازی 4 گل دریافت کرده، ایران در دو بازی تنها یک گل خورده است؛ آن هم در یک لحظه و آن هم از بازیکنی مثل لیونل مسی که هیچ دروازه‌بانی نمی‌تواند جلودارش باشد.




آرزو برای هوادار تیم ملی!
لوموند
ایرانی‌ها هم در هواداری و هم در زمین قدرت خود را به آرژانتین نشان دادند. آرژانتین توانست با گل لیونل مسی ایران را شکست دهد. در «بلوهوریزونته» ایرانی‌ها بسیار شجاعانه دفاع کردند و نزدیک بود که یک امتیاز از بازی با آرژانتین به دست بیاورند. بعد از پایان بازی یکی از حامیان تیم ایران نمی‌توانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد. یکی از طرفداران تیم آرژانتین که از کنار او رد می‌شد سعی کرد این ایرانی را آرام کند که موفق نشد. برای این هوادار آرزو می‌کنیم که تیمش بتواند پیروزی در جام جهانی 2014 برزیل را کسب کند. همان‌طور که در سال 1998 توانست در جام جهانی آمریکا را شکست دهد.



مسی آرژانتین را برنده کرد
رویترز
آرژانتین بر توپ تسلط داشت اما در نبرد با مدافعان ایران اسیر بود. در نیمه دوم ایرانی‌ها پس از مقاومت نیمه اول با دو موقعیت خوب رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه دروازه حریف را کاملا با خطر مواجه کردند که رومرو واکنش نشان داد و اجازه گل خوردن نداد. گزارشگر این خبرگزاری از ضربه دوم که با دفع دروازه‌بان آرژانتین از بالای دروازه به بیرون رفت به عنوان حرکتی تماشایی که خالق آن دژاگه بود، یاد کرد. پس از این دو حرکت بازی به نظر می‌آمد با تساوی خاتمه یابد که مسی در وقت اضافه پایان بازی از یک فرصت برای ضربه زدن به ایران استفاده کرد و موقعیت‌ خود را گل کرد.


صعود می‌کنیم
اشکان دژاگه
اگر پنالتی به نفع ما گرفته می‌شد و ما یک بر صفر از آرژانتین پیش می‌افتادیم، آرژانتین در شرایط سختی قرار می‌گرفت. اگر ما با تیم بوسنی هم این‌گونه بازی کنیم به مرحله بعد صعود می‌کنیم. قوچان‌نژاد هم شانس‌های خوبی برای گلزنی داشت که اگر یکی از آنها گل می‌شد شرایط بازی تغییر می‌‎کرد.ضمن اینکه دروازه‌بان تیم فوتبال آرژانتین هم بسیار خوب توپ‌ها را دفع کرد.
ما در مقابل آرژانتین بازی کردیم و همه مردم دیدند که جانانه بازی کردیم و امیدوارم همین بازی را در مقابل تیم بوسنی ارائه دهیم.



از شادی مردم خوشحالم
پژمان منتظری
بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما همین که توانستیم مردم را خوشحال کنیم، برای‌مان خوشحال‌کننده بود. ما عقیده داشتیم می‌توانیم از این بازی امتیاز بگیریم و همه به فکر این فضا بودند.با اینکه نتوانستیم برنده این بازی باشیم اما همین که باعث شدیم سر مردم عزیز ایران بالا باشد، برای‌مان افتخاری بزرگ است. در طول بازی هم به دعای خیر مردم ایران دلگرم بودیم و همه مردم بدانند ما تمام توان خود را به‌کار گرفتیم تا بتوانیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. البته شنیده‌ام مردم هم از نتیجه راضی هستند و همین موضوع باعث خوشحالی ما است.



مسی در ثانیه کار خود را کرد
مهردادپولادی
واقعا بازی عالی‌ای انجام دادیم و این دعای مردم بود که بدرقه راه ما برای بازی در مقابل آرژانتین بود. ما می‌توانستیم برنده این بازی هم باشیم و شما می‌بینید هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم چند موقعیت گل را از دست دادیم. در کل می‌توانم بگویم که بازی، بازی بسیارخوبی بود و در نهایت توانستیم سربلند از میدان بیرون بیاییم. به‌طور حتم مواجهه با مسی؛ این مهاجم قدرتمند تیم ملی فوتبال آرژانتین آسان نیست. او بازیکنی است که اگر 90 دقیقه کاری را انجام ندهد، اما در ثانیه می‌تواند یک گل را به ثمر برساند که در این بازی این کار را کرد.

ادامه را در صفحه خبر بخوانید

تحسین جهانی فوتبـال ایـران