شگفتی سازی هلندی‌ها

هلند با برتری پرگل پنج بر یک برابر اسپانیا توانست انتقام فینال جام‌جهانی آفریقای جنوبی را از این تیم بگیرد. هلند و اسپانیا در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های مرحله گروهی جام‌جهانی در سالوادور به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه پرگل پنج بر یک به سود هلند به پایان رسید. بیسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا بعد از شکست پنج بر یک تیمش در دیدار نخست مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل هلند اشتباهات خط دفاعی و افت روحی را دلیل این شکست تحقیرآمیز دانست.نیازی به انقلاب در ترکیب تیم نیست. ما فقط در بازی نخست پیروز نشدیم و تلاش می‌کنیم با پیروزی در دو بازی بعدی به مرحله بعدی صعود کنیم. لحظات بسیار سختی را پشت سرمی گذاریم. باید همه تلاش کنیم تا این شکست را فراموش کنیم و مقابل شیلی و استرالیا نتایج خوبی کسب کنیم.

لوئیس فان گال سرمربی تیم ملی فوتبال هلند نیز بعد از پیروزی رویایی و غافلگیرکننده این تیم مقابل اسپانیا از عملکرد شاگردانش تمجید کرد و گفت فکر نمی‌کرد بتواند چنین پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی کسب کند. وقتی یک بر صفر عقب بودیم به این فکر می‌کردم که بین دو نیمه چطور به بازیکنانم روحیه دهم که در نیمه دوم نتیجه را جبران کنند. اما فان پرسی گل تساوی را در همان نیمه اول به ثمر رساند و همه چیز تغییر کرد. او خیلی هوشمندانه این گل را به ثمر رساند، قبل از ضربه سر دید که دروازه بان جلو آمده و در نهایت با یک ضربه سر فوق‌العاده توپ را به گل تبدیل کرد. گل زیبایی بود.

ناامیدی ۶۵ درصد از هواداران اسپانیا برای صعود

هواداران تیم ملی اسپانیا نسبت به صعود تیمشان به دور دوم جام‌جهانی خوش‌بین نیستند.روزنامه آ.اس اسپانیا پس از نمایش ضعیف تیم ملی این کشور مقابل هلند در نخستین دیدار جام‌جهانی، یک نظرسنجی روی سایت اینترنتی خود گذاشته که نتیجه آن بسیار جالب است.

در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شده آیا اسپانیا می‌تواند از گروه خود صعود کند یا خیر؟ که تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند و ۶۵ درصد آنها یعنی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر رای به حذف اسپانیا در همین مرحله داده‌اند و ۳۵ درصد دیگر معتقدند اسپانیا می‌تواند به مرحله بعد صعود کند.

تیم ملی فوتبال شیلی در دومین دیدار از گروه دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ موفق شد از سد حریف آسیایی خود عبور کند. استرالیا اولین نماینده قاره کهن در بیستمین دوره مسابقات فوتبال جام‌جهانی است که نخستین دیدار خود را با شکست پشت سرگذاشت.

تیم ملی فوتبال شیلی در دومین دیدار از گروه B رقابت‌های جام‌جهانی بامداد دیروز شنبه با نتیجه ۳ بر یک استرالیا را از پیش رو برداشت. در این دیدار الکسیس سانچز در دقیقه۱۲؛ خورخه والدیویا در دقیقه ۱۴ و ژان بیسجور در دقیقه ۹۰برای شیلی گلزنی کردند وتنها گل تیم استرالیا نیز توسط تیم کیهیل در دقیقه ۳۵ به ثمر رسید. شیلی با کسب این پیروزی ۳ امتیازی شد و به‌دلیل تفاضل گل کمتر پشت سر هلند در جایگاه دوم این گروه قرار گرفت.