سوئیسی‌ها با سرمربیگری اوتمار هیتسفیلد در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند. هیتسفیلد از سال 2008 مربیگری تیم ملی سوئیس را به عهده دارد و در این مدت 55 بار به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشسته است.
سابقه سوئیس در جام‌جهانی: سوئیس تیم هفتم حال حاضر جهان در این گروه به‌عنوان تیم برتر در گلدان یک قرار داشت. این تیم در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ با صدرنشینی در گروه E دور مقدماتی منطقه اروپا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ راه یافت. آنها یکی از قدرت‌های تازه اروپا هستند و بازیکنان جدید و با ارزشی را در اختیار دارند. آنها در ۱۰ دوره جام‌جهانی حضور داشته‌اند و در فوتبال ریشه‌ای قدیمی دارند. بهترین عملکرد آنها ۳ بار حضور در دور یک چهارم نهایی جام‌های جهانی ۱۹۳۴، ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ است.
سوئیس سابقه بازی با تیم‌های فرانسه و هندوراس را دارد ولی تابه حال در جام‌جهانی با اکوادور بازی نکرده است. آنها در سال ۲۰۰۶ در مرحله گروهی جام‌جهانی با فرانسه به تساوی بدون گل رسیدند و همچنین در سال ۲۰۱۰ در مرحله گروهی با هندوراس صفر-صفر مساوی کردند.
رینالدو‌ روئدا از سال ۲۰۰۲ و با هدایت تیم زیر ۲۰ سال کلمبیا مربیگری‌ را آغاز کرد. تیم جوانان کلمبیا‌ سال ۲۰۰۳ با این مربی در جام‌جهانی زیر ۲۰ سال به نیمه نهایی صعود کرد و با پیروزی بر آرژانتین سوم شد.پس از آن وی هدایت تیم ملی بزرگسالان کلمبیا‌ را به عهده گرفت، اما نتوانست با این تیم به جام‌جهانی ۲۰۰۶ صعود کند.روئدا‌ بعد از این ناکامی، سر‌مربی تیم ملی هندوراس‌ شد و توانست این تیم را پس از ۲۸ سال به جام‌جهانی ۲۰۱۰ ببرد.
سابقه اکوادور در جام‌جهانی: تیم ملی اکوادور سابقه ۳ بار حضور در جام را دارد. آنها یک‌بار در جام‌جهانی ۲۰۰۶ موفق به صعود از گروه خود شدند که در همان مرحله یک هشتم نهایی شکست خورده و حذف شدند که این بهترین عملکرد آنها در جام‌جهانی به حساب می‌آید. اکوادور تاکنون با فرانسه، هندوراس و سوئیس دیداری در جام‌جهانی نداشته است. اکوادور نماینده آمریکای جنوبی است و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۳ به عنوان تیم چهارم مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آمریکای جنوبی به جام‌جهانی ۲۰۱۴ صعود کرده است.



دشان دوسال پیش سرمربی تیم ملی فرانسه شد و این تیم را پس از بازی‌های مرحله مقدماتی و البته دو بازی در پلی آف مقابل اوکراین به جام‌جهانی 2014 برزیل رساند.
سابقه فرانسه در جام‌جهانی: تیم فرانسه هم با ۱۴ دوره حضور تجربه فوق‌العاده‌ای در جام‌جهانی دارد. آنها از منطقه اروپا و پس از بردن دراماتیک تیم ملی اوکراین در مرحله حذفی منطقه اروپا در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳ به جام‌جهانی ۲۰۱۴ آمده‌اند. از آن جهت دراماتیک که در این مرحله فرانسه دو دیدار رفت و برگشت در مقابل اوکراین برگزار و بازی اول را ۲ بر صفر واگذار کرد. تمام طرفداران فوتبال، اوکراین را تیم صعود کرده می‌دانستند، ولی ساخو و بنزما نشان دادند که فرانسه همیشه فرانسه است و با ۳ گلی که زدند فرانسه را به جام‌جهانی رساندند. فرانسه یکبار در سال ۱۹۹۸ که خود میزبان بازی‌ها بوده توانسته قهرمان جام‌جهانی شود. آنها اکنون در رده ۱۹ لیست فیفا قرار دارند و با زمان اوج قدرت خود در اواخر دهه ۹۰ و اوایل قرن جدید بسیار فاصله دارند. آنها یکبار در تاریخ جام‌جهانی در سال ۲۰۰۶ با سوئیس مساوی بدون گل کرده‌اند.

لوئیس فرناندو سوارز سال ۲۰۰۴ هدایت تیم ملی اکوادور را به عهده گرفت و با این تیم به جام‌جهانی ۲۰۰۶ صعود کرد که اکوادور با صعود از مرحله گروهی نمایش خوبی را ارائه کرد. اکوادور با سوارز در مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۰۶ مغلوب ضربه ایستگاهی ‌کبام شد تا با شکست مقابل انگلیس از گردونه رقابت‌ها کنار برود. بعد از چهار سال فعالیت در سطح باشگاهی سوا‌رز از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی هندور‌اس را به عهده گرفت و برای دومین بار توانست یک تیم را به جام‌جهانی هدایت کند.
سابقه هندوراس در جام‌جهانی: هندوراس از آمریکای شمالی به جام‌جهانی آمده است. آنها در ۳ دوره جام حاضر بوده‌اند که تاکنون نتوانسته‌اند از گروه خود صعود کنند. آنها یکبار در دوره قبلی جام‌جهانی با سوئیس بازی کردند که حاصل کار آنها تساوی بدون گل بوده است. کاستاریکا در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۳ به‌عنوان تیم سوم منطقه کونکاکاف به جام‌جهانی صعود کرد.



بین خداحافظی سابیا از فوتبال تا مربی شدن وی وقفه‌ای بسیار طولانی افتاد، وی 25سال پیش از فوتبال خداحافظی کرد؛ اما از 50 سال پیش مربیگری را شروع کرد. وی در ابتدای کار مربیگری تیم «استودیانتس» آرژانتین را به عهده گرفت.سابیا درسال 2011 سرمربی تیم ملی آرژانتین شد و از آن زمان تاکنون هدایت این تیم را در دست دارد و در جام‌جهانی 2014 برزیل درگروهF با ایران، بوسنی و نیجریه همگروه است.
سابقه آرژانتین در جام‌جهانی: آرژانتین تیم سوم کنونی جهان در گروه F به ‌عنوان تیم برتر در گلدان یک قرار داشت. این تیم در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ با صعودی مقتدرانه و با صدرنشینی از بازی‌های مرحله گروهی آمریکای جنوبی به جام‌جهانی ۲۰۱۴ راه یافت. آنها در ۱۶ دوره جام‌جهانی حضور داشته‌اند و در فوتبال ریشه‌ای قدیمی دارند. بهترین عملکرد آنها قهرمانی در دو دوره جام‌جهانی در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ است. آرژانتین سابقه بازی با تیم نیجریه را دارد؛ ولی تابه حال در جام‌جهانی با ایران و بوسنی بازی نکرده است. آنها در سال ۱۹۹۴ در مرحله گروهی نیجریه را ۲بر یک شکست داده‌اند و یکبار در سال ۲۰۰۲ در مرحله گروهی ۱- صفر آنها را شکست داده‌اند. همچنین در دور قبلی جام‌جهانی در مرحله گروهی آرژانتین ۱- صفر نیجریه را شکست داده است.
سوسیچ مدت 15 سال در تیم‌های مختلف باشگاهی مربیگری کرده و از سال 2009 هدایت بوسنی‌و هرزگوین‌ را بر عهده گرفت. تیم بوسنی و‌ هرزگوین نتوانست در جام‌جهانی 2010 و یورو‌ 2012 حضور پیدا کند؛ اما سوسیچ‌ موفق شد بوسنی را به عنوان صدرنشین گروه خود راهی جام‌جهانی 2014 برزیل کند.
سابقه بوسنی و هرزگوین در جام‌جهانی: این دوره جام‌جهانی اولین تجربه تیم ملی بوسنی و هرزگوین در این رقابت‌ها است. آنها پیش از این در جام نبوده‌اند و طبعا تابه حال با هیچ تیمی در جام‌جهانی بازی نکرده‌اند. بوسنی و هرزگوین در حال حاضر در رده ۱۹ جهان قرار دارد. بوسنی و هرزگوین در گروه G مرحله مقدماتی منطقه اروپا همگروه تیم‌های یونان، اسلوواکی، لیتوانی، لتونی و لیختن اشتاین بوده که از دو دیدار با ۸ برد و یک مساوی و تنها یک شکست به جام‌جهانی ۲۰۱۴ صعود کرده است. آنها در این مرحله ۳۰ گل زده‌اند و تنها ۶ گل در ۱۰ دیدار خورده‌اند که نشان از داشتن خط حمله خوب و دفاع مطلوب این تیم دارد. اولین حضور این تیم در جام جهانی نباید باعث شود که سه تیم دیگر در گروه F جام‌جهانی این تازه‌وارد را دست کم بگیرند. آنها ادین ژکو را دارند و در حمله خیلی خوب گل می‌زنند.