مسیر قهرمانی استقلال در مرداب انزلی
تیم فوتبال استقلال تهران درحالی امروز چهارشنبه به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود که نتیجه پایانی این دیدار تاثیر زیادی در تعیین قهرمان فصل جاری لیگ برتر خواهد داشت.
چشم امید مدعیان قهرمانی یعنی چهار تیم فولادخوزستان، نفت تهران، سپاهان و البته پرسپولیس به ملوان بندر انزلی است تا با شکست یا توقف استقلال بتواند مسیر را برای آنان هموار کند. استقلال تهران مدافع عنوان قهرمانی که باوجود مشکلات زیاد و جدایی بازیکنانش در طول فصل، بازهم مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود خاطره خوبی از رویارویی با ملوان در ورزشگاه تختی انزلی ندارد. آبی‌پوشان پایتخت در نخستین دوره لیگ برتر و در هفته پایانی درحالی که برای رسیدن به جام قهرمانی فقط به یک امتیاز نیاز داشتند در انزلی با یک گل مغلوب شدند و جام را تقدیم پرسپولیس کردند و حالا دیگر مدعیان لیگ سیزدهم امید به تکرار تاریخ دارند. امیرقلعه نویی سرمربی استقلال نیز در آخرین اظهارنظر خود به این مساله اشاره کرده که استقلال می‌خواهد شکست دوره نخست لیگ برابر ملوان در انزلی و از دست دادن جام را جبران کند و خود را در مسیر رسیدن به عنوان نخست قرار دهد.
ملوان انزلی که درفصل جاری با ارائه بازی‌های زیبا و محکم برابر حریفان به یکی از بهترین تیم‌ها تبدیل شده است، همواره نشان داده که در زمین خود به حریفی باج نمی‌دهد و درواقع تیم‌های لیگ برتری به سختی می‌توانند دست پر، مرداب انزلی را ترک کنند. موفقیت‌های ملوان در فصل جاری سب شده تا دراگان اسکوکیچ سرمربی ملوان خواهان زیادی در فوتبال ایران پیدا کند؛ چراکه وی با استفاده از جوانان با انگیزه تغییرات شگرفی در این تیم قدیمی و پرطرفدار ایجاد کرده است. شاگردان اسکوچیچ که در هفته‌های اخیر خود را به 6 تیم بالای جدول نزدیک کرده‌اند، در بازی با استقلال این شانس را دارند، به‌صورت موقت یا قطعی به رده ششم برسند، آنها برای دست یافتن به این هدف، نیاز به پیروزی مقابل آبی‌پوشان تهرانی دارند. از آن سو،استقلالی‌‎ها که در غیاب آندرانیک تیموریان، خط هافبک خود را بیش از گذشته آسیب پذیر می‌بینند، حتی در صورت کسب تساوی در زمین انزلی به صدرجدول باز می‌گردند؛ اما برای اینکه در 3 هفته پایان لیگ با آرامش بیشتری به سوی قهرمانی گام بردارند، نیاز به پیروزی در این مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز دارند.اگر شاگردان قلعه‌نویی در انزلی تن به تساوی بدهند و سپاهان و پرسپولیس بازی‌های خود در هفته جاری را با پیروزی پشت سر بگذارند، فاصله صدر تا تیم پنجم به 3 امتیاز تقلیل پیدا می‌کند و این یعنی احتمال از دست دادن قهرمانی در هفته‌های پایانی با یک غفلت کوچک. شکست و غرق شدن در مرداب انزلی هم استقلالی‌ها را پس از مدت‌ها به رده دوم تنزل می‌دهد و کارشان را برای تکرار قهرمانی سخت‌تر می‌کند. باتوجه به تساوی فولادخوزستان و نفت تهران که رقابت نزدیکی با استقلال دارند، بهترین فرصت برای شاگردان امیرقلعه نویی ایجاد شده تا با برتری مقابل ملوان یکه تاز جدول باشند و 3 هفته باقیمانده را با خیالی آسوده‌تر دنبال کنند؛ اما اینکه استقلال می‌تواند از مرداب انزلی به سلامت عبور کند، سوالی است که امروز بعد از این بازی پاسخ داده می‌شود.